شناسهٔ خبر: 68647447 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اعتراف اسرائیل به ناتوانی در ادامه جنگ

منبع: ایرنا

اقتصادنیوز: محافل صهیونیستی ضمن اذعان به تاثیر حملات کوبنده حزب الله در شمال فلسطین اشغالی به گرفتار شدن ارتش این رژیم در غزه اشاره کرده و روی آوردن به جنگ با مقاومت لبنان در این شرایط را زیرسئوال برده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رای الیوم در گزارشی آورده است: اسرائیل به جنگ علیه لبنان نزدیکتر می‌شود بدون اینکه هدفی داشته باشد و حزب الله نیز بر دامنه حملات خود افزوده است. برخی منابع در رژیم صهیونیستی است اعلام کردند که با وجود اینکه پس از یازده ماه حماس هنوز پرچم سفید را بالا نبرده، و ارتش در حال فرسایش است پس چگونه می‌توان حزب الله را شکست داد؟

«تزوی بارئیل» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «هاآرتص» بیان کرد: فراری دادن ده‌ها هزار اسرائیلی، تصویری از پیروزی حسن نصرالله دبیر کل حزب الله علیه اسرائیل است. درگیر کردن ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی عامل مهمی در سهیم بودن حزب الله در وحدت میادین و کاستن فشار از روی غزه است.

وی افزود: با وجود اظهارنظرهای مطرح در اسرائیل و هشدارهای دولت آمریکا به دولت لبنان درباره نیات تل آویو، حملات فزاینده اسرائیل و منطقه جغرافیایی مورد هدف قرار گرفته به ویژه در روستاهای جنوبی و حومه شهر صور بیانگر قصد اسرائیل برای ایجاد کمربندی میان جنوب و رود لیتانی است.

خبر مرتبط
ضربه سنگین حزب الله لبنان به ارتش اسرائیل

اقتصادنیوز: مقاومت اسلامی لبنان در ساعات اولیه روز شنبه مقر نیروهای ذخیره هنگ شمال در ارتش اشغالگر، پایگاه ذخیره لشکر الجلیل و انبارهای لجستیکی آن در عمیعاد را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

بارئیل تصریح کرد: حزب الله همچنان اوضاع را به غزه گره می‌زند. اسرائیل هم استراتژی روشنی ندارد که نوع اقدامات علیه لبنان و حزب الله را مشخص کند. به نظر می‌رسد که مانند غزه اسرائیل خود را آماده جنگ در لبنان می‌کند بدون اینکه راهبرد یا سیاست روشنی در قبال آنچه به دنبالش است، داشته باشد.

رای الیوم نوشت: این در حالی است که حملات حزب الله به شمال اسرائیل زیان شدید ۲۶۴ میلیون دلاری وارد کرده است. رسانه صهیونیستی «گلوبس» درباره خسارات وارده اعلام کرد که میزان ویرانی در شمال هنوز به طور کامل مشخص نیست. برآوردها از کاهش حملات موشکی از لبنان به مرور زمان حکایت داشت؛ اما این برآورد اشتباهی است و روند ماههای اخیر آنرا ثابت می‌کند.

از سوی دیگر «گای فارون» تحلیلگر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در شمال گفت: تصمیم گیرندگان به شمال بیایند تا صدای آژیر خطر را بشوند. شمال دنیایی دیگر است. کابینه اسرائیل یازده ماه است که مشکل شلیک موشکها از لبنان را حل نکرده است. این موشک روزانه و ساعتی از جانب حزب الله به سمت شهرک‌ها شلیک می‌شود. موضوعی که قابل باور نیست این است که ما همچنان شرایط هشتم اکتبر گذشته را داریم.

خبر مرتبط
تهاجم گسترده اسرائیل به کرانه باختری/ مقابله رزمندگان مقاومت با حمله اشغالگران

اقتصادنیوز: منابع فلسطینی اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۶عملیات مقاومتی در کرانه باختری و قدس اشغالی رخ داده است.

نظر شما