شناسهٔ خبر: 68646663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شناسایی ۱۴۵۵ تخلف اضافه‌بار در جاده‌های مازندران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه ۱۴۵۵ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های استان شناسایی شده است، گفت: با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن جهانیان؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ اجرا شد و در پنج ماه گذشته 1455 تخلف اضافه تناژ در جاده‌های استان شناسایی و با متخلفان برخورد شد.

وی با بیان اینکه نباید از ظرفیت بیش از اندازه وسایل نقلیه استفاده کرد افزود: بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز در وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد نقش دارد.

جهانیان ادامه داد: در طرح شناسایی برخورد با متخلفان اضافه تناژ رانندگان متخلفی که تناژ بالا بارگیری کرده اند شناسایی خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به آسیب بستر و ابنیه فنی راه با بارگیری بیش از اندازه خاطرنشان کرد: این طرح از ابتدای سال جاری با جدیت در دستور کار قرار گرفت‌.

جهانیان تصریح کرد: گشت‌های مشترک با ورود پلیس راه استان و انجمن‌ صنفی حمل و نقل کالا در محور‌ها تخلفات را بررسی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: در سه ماهه گذشته نیز 3800 تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه شناسایی و اعمال قانون شده است.

به گفته جهانیان این نوع وسایل نقلیه در تردد‌های روزانه استان ورود دارند و با هدف تشدید برخورد با متخلفین در محور‌های پرترددی مانند سوادکوه، هراز، ساری به نکا نظارت و کنترل تشدید شده و  باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری تناژ وسایل نقلیه باری را سنجش می‌کند.

وی اجرای اقدامات پیشگیرانه‌ جهت جلوگیری از تکرار تخلف با همکاری پلیس راه را مهم دانست و تصریح کرد: لغو کارت هوشمند راننده و توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما