شناسهٔ خبر: 68644354 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

روش جدید برای حضور در جام جهانی زنان؛

دختران ایران هم می‌توانند به جام جهانی بروند!

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تیم‌های زنان این قاره برای اولین‌بار از طریق مسابقات مقدماتی جداگانه به جام جهانی 2031 راه خواهند یافت.

صاحب‌خبر -

به  گزارش ''ورزش سه''، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که "یک رقابت سه دوره‌ای را از سال 2027 برای تعیین مسابقات انتخابی این قاره در جام جهانی زنان تشکیل خواهد داد." این درحالی است که کشور میزبان جام جهانی 2031 زنان هنوز مشخص نشده است.

درحالی که حضور در جام جهانی پیش از این با توجه به نتایج تیم‌های حاضر جام ملت‌های آسیا مشخص می‌شد و برای مثال ژاپن، کره‌جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین به عنوان نمایندگان آسیا در جام جهانی 2023 به اتفاق استرالیا که میزبان این مسابقات بود؛ حضور داشتند. بدین ترتیب تیم ملی ایران هم که هم‌اکنون در جایگاه دوازدهم آسیا حضور دارد؛ با توجه به نتایجش طی سه مرحله‌ای که در ادامه توضیح داده شده، شانس حضور در جام جهانی را خواهد داشت.

مسابقات مقدماتی با فرمت جدید به تیم‌های با رتبه پایین اجازه می‌دهد تا در مرحله اول رقابت‌های مقدماتی شرکت کنند تا شاید عضو 24 تیمی که در مرحله دوم حضور خواهند داشت؛ باشند، این درحالی است که هشت تیم برتر آسیا به طور خودکار در جمع این ۲۴ تیم حاضر خواهند بود.

سپس تیم‌های واجد شرایط به شش گروه تقسیم می‌شوند که هر گروه شامل چهار تیم است که یک‌دوره با یکدیگر بازی می‌کنند و دو مقام اول هر گروه به مرحله سوم صعود می‌کنند. در مرحله سوم، تیم‌های راه یافته به سه گروه تقسیم می‌شوند که هر گروه شامل چهار تیم است و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که تعداد راه یافته به جام جهانی زنان با توجه به قاره مشخص می‌شود. و سهمیه قاره آسیا متعاقبا مشخص خواهد شد.

دوره بعدی جام جهانی زنان در سال 2027 در برزیل برگزار می‌شود و جام ملت‌های آسیا یک سال قبل از آن به میزبانی استرالیا آخرین تورنمنتی است که تیم‌های این قاره از طریق آن به جام جهانی راه پیدا می‌کنند.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته است تا مسابقات مقدماتی جام جهانی زنان را با برخی اصلاحات در این قاره برگزار کند. همچنین مسابقات دو مرحله‌ای جدید برای جام ملت‌های آسیا 2029 زنان که در ازبکستان برگزار خواهد شد؛ اجرا می‌شود.

نظر شما