شناسهٔ خبر: 68634830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پیونگ یانگ یک راکت انداز جدید آزمایش کرد

ايسنا : خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش کرد با حضور کیم جونگ اون در آزمایش‌ها، یک نوع جدید از سامانه راکت‌انداز چند پرتابی ۶۰۰ میلیمتری به صورت آزمایشی شلیک شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری دولتی کره شمالی KCNA گزارش کرد پیونگ یانگ یک سیستم پرتاب راکتی جدید آزمایش کرده و وزارت دفاع ژاپن نیز اعلام کرد کره شمالی چند موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است که این آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز بوده و با هدف بهبود بیشتر سیستم کنترل پرتابگر و همچنین بررسی اثربخشی رزمی آن انجام شده است.

خبر مرتبط
انتشار تصاویر تاسیات هسته‌ای کره شمالی برای اولین بار

کره شمالی امروز (جمعه) برای اولین بار تصاویری از سانتریفیوژهایی را که برای تقویت زرادخانه هسته‌ای هستند، نشان داد و تصاویری از بازدید کیم جونگ اون از تاسیسات غنی سازی اورانیوم و درخواست او برای مواد با درجه تسلیحات بیشتر برای تقویت زرادخانه منتشر کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین افزود گلوله‌ها به هدفی در جزیره‌ای در دریای ژاپن اصابت کرده است.

«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی نیز در این آزمایش حضور داشت و نظاره‌گر آن بود.

کره جنوبی نیز از قول مقام‌های نظامی این کشور گفت کره شمالی احتمالا ۲ تا پنج موشک بالستیک کوتاه برد از سیستم پرتابگر چند منظوره به نام « KN-۲۵» پرتاب کرده است.

این نخستین بار از اول ژوئیه است کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب می‌کند و در آن زمان نیز از همین سیستم پرتابگر استفاده کرده بود.

 

 

نظر شما