شناسهٔ خبر: 68633052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(ویدئو) نخستین راهپیمایی فضایی خصوصی با موفقیت انجام شد (ویدئو) نخستین راهپیمایی فضایی خصوصی با موفقیت انجام شد

دانلود فیلم ‌ یک میلیاردر آمریکایی به نام جرد آیزاکمن، اولین فرد غیرحرفه‌ای شد که در یک پیاده‌روی فضایی با منظره خارق‌العاده‌ای از کره زمین شرکت کرد. به گزارش فرارو، پیاده‌روی فضایی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین فعالیت‌هایی که یک فضانورد می‌تواند در مدار زمین انجام دهد شناخته می‌شود. این ماموریت صبح

صاحب‌خبر -


یک میلیاردر آمریکایی به نام جرد آیزاکمن، اولین فرد غیرحرفه‌ای شد که در یک پیاده‌روی فضایی با منظره خارق‌العاده‌ای از کره زمین شرکت کرد.

به گزارش فرارو، پیاده‌روی فضایی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین فعالیت‌هایی که یک فضانورد می‌تواند در مدار زمین انجام دهد شناخته می‌شود.

این ماموریت صبح پنجشنبه ۲۲ شهریور، بدون ارائه هیچ توضیحی حدود چهار ساعت به تأخیر افتاد، تا اینکه بررسی‌های نهایی ایمنی لباس‌های فضایی و تجهیزات انجام شد و مقامات اسپیس‌ایکس تأیید کردند که ماموریت قابل اجرا است.

پس از آن جرد آیزاکمن، میلیاردر ۴۱ ساله، از کپسول فضاپیمای اسپیس‌ایکس خارج شد و به این ترتیب نامش را در فهرست کوچک افرادی ثبت کرد که راهپیمایی فضایی کرده‌اند. فهرستی که تا امروز فقط شامل فضانوردان حرفه‌ای بود.

در تصاویری که از این رویداد تاریخی منتشر شده است خروج آیزاکمن از دهانه باریک کپسول را از نگاه دوربین بدنی او می‌بینیم.

او پس از خروج با شگفتی گفت: آنجا در خانه همه ما کار‌های زیادی برای انجام دادن داریم، ولی از اینجا کره زمین شبیه یک دنیای بی‌نقص و معرکه است.

سپس از زاویه‌ای دیگر آیزاکمن را می‌بینیم که از فضاپیما خارج و به آرامی وارد خلاء فضا می‌شود و راهپیمایی ۱۵ دقیقه‌ای خود را صد‌ها کیلومتر دورتر از زمین آغاز می‌کند.

جرد آیزاکمن میلیاردر ۴۱ ساله آمریکایی ماموریت «فضاگردی» را با هزینه شخصی تامین کرده و فرمانده این ماموریت است.

او در سال ۱۹۹۹ شرکت پردازش پرداخت «شیفت فور» را پایه‌گذاری کرد که به گفته فوربس، پرداخت‌های یک‌سوم رستوران‌ها و هتل‌های آمریکا را مدیریت می‌کند. فوربس همچنین اعلام کرده است که دارایی خالص او ۱/۹ میلیارد دلار است.

 آیزاکمن در سال ۲۰۰۴ شروع به یادگیری خلبانی کرد و پنج سال بعد رکورد جهانی دور زدن زمین با یک جت سبک را به ثبت رساند.

هزینه «فضاگردی» او اعلام نشده است، اما گفته می‌شود او در سال ۲۰۲۱ مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار برای یک ماموریت غیر نظامی اسپیس‌ایکس هزینه کرده است.

منبع: fararu-774439

نظر شما