شناسهٔ خبر: 68632282 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

تبلت بخریم یا گوشی؟

چه چیزی سبب می‌شود که کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت از هم متمایز باشند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، گوشی و تبلت، دو گجت محبوب و پراستفاده هستند که اصلی‌ترین تفاوت آنها در ابعاد است؛ اما تفاوت گوشی با تبلت برای کاربران چه تمایز‌هایی را ایجاد می‌کند؟ در ادامه به مقایسه گوشی هوشمند با تبلت خواهیم پرداخت.

گوشی‌های هوشمند نسبت به تبلت‌ها کارایی متفاوتی دارند و نمی‌توان کاربرد‌های این دو محصول را یکسان دانست. به‌طور کلی، از گوشی هوشمند برای تماس گرفتن، عکاسی و فیلم‌برداری حتی در سطوح حرفه‌ای و کاربری عمومی استفاده می‌شود. درعوض، اما تبلت‌ها نیاز‌های محدودتر و در برخی مواقع، خواسته‌های حرفه‌ای برخی کاربران را پوشش می‌دهند.

تبلت‌های پرچمدار مانند گلکسی تب سری S، برخی آیپد‌ها و سرفیس‌ها از قلم اختصاصی پشتیبانی می‌کنند. این قلم‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که به‌شما اجازه یادداشت‌برداری، طراحی و نقاشی کردن را می‌دهند. هرچند برخی گوشی‌های هوشمند هم از قلم پشتیبانی می‌کنند؛ اما قدرت مانور دادن رو تبلت به‌دلیل ابعاد بزرگ‌تر نمایشگر و امکانات گسترده‌تر، بیشتر از موبایل خواهد بود.

تماشای راحت‌تر فیلم و سریال روی تبلت، یکی دیگر از موارد مهم تفاوت گوشی با تبلت محسوب می‌شود. تبلت‌ها معمولاً نسبت به گوشی از سیستم صوتی پیشرفته‌تری برخوردارند و نمایشگر گسترده آنها، تماشای فیلم را به امری لذت‌بخش‌تر بدل می‌کند. همچنین بازی کردن و تدوین روی تبلت برای کاربران حرفه‌ای بهتر خواهد بود.

گوشی هوشمند نسبت‌به تبلت قابلیت حمل‌ونقل بسیار ساده‌تری دارد و علاوه‌براین، می‌توانید آن را در جیب لباس و شلوار خود جا دهید؛ درصورتی‌که برای حمل تبلت به کیف یا کاور مخصوص این گجت نیاز دارید و طبیعتاً نمی‌توانید آن‌را در هرجایی استفاده کنید. مکالمه صوتی و عکاسی با تبلت نیز امری است که اکثر کاربران ترجیح می‌دهند آن را روی گوشی انجام دهند؛ بنابراین بهتر است بسته به نیازی که دارید، نتیجه نهایی مقایسه گوشی هوشمند با تبلت را برای خودتان تعیین کنید. در جدول زیر مقایسه گوشی با تبلت را به‌صورت ساده‌شده می‌بینید.

جدول مقایسه فرق موبایل و تبلت

                                       موبایل      تبلت

سهولت حمل‌ونقل بالا پایین
سهولت در تماس و استفاده عمومی بالا پایین
عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای مبتدی
طراحی و تدوین در حد معمول حرفه‌ای
بازی کردن نسبتاً حرفه‌ای حرفه‌ای
تماشای فیلم و سریال نسبتاً حرفه‌ای حرفه‌ای
 

 

برچسب‌ها:

نظر شما