شناسهٔ خبر: 68630508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس تبلیغات اسلامی فسا خبر داد؛

۲۵۰ دختر نخبه علمی،فرهنگی مهمان نهمین رویداد دختران حاج قاسم

فسا- رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان فسا گفت: نهمین رویداد دختران حاج قاسم طی ۳ روز با حضور بیش از ۲۵۰ دختر نخبه علمی و فرهنگی از ۹ شهرستان جنوب شرق استان فارس در شهر فسا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احسان امیرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری نهمین رویداد دختران حاج قاسم به میزبانی فسا خبر داد و گفت: تاکنون ۸ رویداد در شهرهای مختلف استان فارس برگزار شده بود؛ اما در این رویداد بیشترین تعداد مهمان با حضور بیش از ۲۵۰ دختر نخبه علمی و فرهنگی در فسا به مدت ۲ روز در این رویداد شرکت کردند.

وی با بیان اینکه رویداد بزرگ منطقه‌ای دختران حاج قاسم با حضور ۹ شهرستان جنوب شرق استان، از ۱۹ تا ۲۱ شهریور در این شهرستان برگزار شد، ادامه داد: شهرستان‌های استهبان، نی ریز، بختگان، داراب، زرین دشت، شیراز، مرودشت، فسا و کوار مهمان این رویداد بزرگ بودند.

امیرزاده افزود: در این رویداد دختران شرکت کننده، ضمن بازدید از دو کارخانه قند فسا و کارگاه بزرگ شیرینی زرشناس، با این موضوع که می‌توان با تکیه بر توان داخلی از کمترین جایگاه به بهترین و بالاترین دستاوردها رسید، آشنا شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فسا در ادامه با بیان اینکه در این رویداد ۸ کارگاه آموزشی برای دختران برگزار شد، گفت: در این کارگاه‌ها پیرامون استعداد، تفکر سواد رسانه، ایده پردازی بحث و گفتگو شد و در پایان طی رقابتی سالم به تولید محتوا پیرامون مباحث گفته شده پرداختند.

وی به یک مانور فرهنگی عفاف و حجاب هم اشاره کرده و گفت: در روز ۲۰ شهریور در قالب عملیاتی میدانی بیش از ۲۰۰ نفر از دختران شرکت کننده بین ۱۶ تا ۱۸ سال با حضور در سطح شهر و اماکن پرتردد در گروه‌های ۵ نفری با مردم مصاحبه کرده و به ترویج و نظرسنجی در خصوص حجاب اهمیت پوشش اسلامی، خانواده و سواد رسانه اقدام کردند.

امیرزاده با تاکید بر این موضوع که این مانور فرهنگی بازتاب بسیار خوبی در بین اهالی شهر فسا داشت، تصریح کرد: دخترانی که از شهرستان‌های مختلف حضور پیدا کرده بودند به معرفی فرهنگ و آداب شهر خود و همچنین نحوه پوشش و حجاب زنان پرداخته و در قالب مباحث و گفتگوهای صمیمی افراد کم حجاب را به پوشش اسلامی دعوت کردند.

نظر شما