شناسهٔ خبر: 68628046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

اعلام آمادگی تهران برای گشایش خط هوایی مستقیم بین تونس و ایران

19 دی آنلاین: سفیر ایران در تونس در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان این کشور با ابراز خرسندی از سطح همکاری‌های موجود بین ۲ کشور، بر آمادگی ایران برای پیشبرد بیشتر همکاری دوجانبه با تونس تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
«میر مسعود حسینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس با «ابراهیم بودرباله» رئیس مجلس نمایندگان مردم این کشور عربی-اسلامی در کاخ باردو دیدار کرد.
در این دیدار که «عزالدین التایب» معاون رئیس در امور خارجه، مهاجرت و تونسی‌های خارج از کشور نیز حضور داشت، بر سطح متمایز روابط بین ۲ کشور و عزم مشترک برای توسعه آن به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دانشگاهی در جهت تقویت پیوندهای برادری و تحقق آرزوهای مردم ۲ کشور برادر تاکید شد.
طرفین بر نقش روابط پارلمانی و سهم آن در غنی‌سازی همکاری‌های دوجانبه در سطوح مختلف و نیز اهمیت گشودن افق‌های جدید برای این روابط با افزایش دیدارها و تبادل تجربیات و تخصص‌ها به ویژه در قالب گروه‌های دوستی پارلمانی تاکید کردند. 
در بخشی دیگر از این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجلس نمایندگان تونس ضمن بررسی تحولات فلسطین و وخامت اوضاع غزه و تشدید اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی و تداوم حملات وحشیانه به غیرنظامیان بی‌دفاع که نقض آشکار کلیه قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است بر قرابت دیدگاه‌های تونس و ایران و اعتقاد عمیق هر ۲ کشور به مشروعیت مبارزه مستمر مردم فلسطین برای آزادی سرزمین‌های اشغالی، تعیین سرنوشت و دفاع از حقوقشان تاکید کردند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس با ابراز خرسندی از سطح همکاری‌های موجود بین ۲ کشور، از ادامه رایزنی‌ها و افزایش تماس‌ها بین مقامات سیاسی ۲ کشور استقبال و بر آمادگی ایران برای پیشبرد بیشتر همکاری دوجانبه با تونس به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی و فناوری و همچنین گشایش خط هوایی مستقیم بین تونس و ایران برای دستیابی به موفقیت های بیشتر در همکاری و نزدیک شدن بین ۲ ملت تاکید کرد.
حسینیان همچنین ضمن ابلاغ سلام و درود «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به همتای تونسی خود، دعوت او را برای سفر به ایران در راس هیئتی پارلمانی تجدید کرد.
به گزارش ایسنا، رئیس مجلس نمایندگان مردم نیز در این دیدار به نوبه خود بر عمق پیوندهایی که تونس و ایران را متحد می‌کند، تاکید و از تمایل طرف ایرانی برای ادامه تقویت این همکاری‌ها از طریق سازوکارهای مختلف موجود، به ویژه تمایل به ایجاد خط هوایی مستقیم بین ۲ کشور به دلیل تأثیرات مثبت آن بر همکاری‌های دوجانبه در زمینه های مختلف استقبال کرد. 
وی در این زمینه بر تمایل مجلس برای کمک به تقویت روابط دوجانبه از طریق فراهم کردن چارچوب‌های قانونی و حمایت از ابتکارات و تلاش‌های مختلف دولت تاکید کرد.
رئیس مجلس نمایندگان مردم تونس همچنین با استقبال از دعوت همتای ایرانی، بر آمادگی خود برای انجام این سفر در بهترین زمان ممکن تاکید کرد.
در همین رابطه، وی با تاکید بر اهمیت هماهنگی مواضع میان نمایندگان پارلمان تونس و همتایان ایرانی آن‌ها، از استقبال گرم دولت ایران از نایب رئیس مجلس تونس که برای شرکت در نشست بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ژانویه گذشته به تهران سفر کرده بود تقدیر کرد.

نظر شما