شناسهٔ خبر: 68626344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار پلدختر:

آتش‌سوزی در جنگل‌های «پاعلم» پلدختر/بالگرد اطفا به منطقه اعزام شد

پلدختر - فرماندار پلدختر با اشاره به آتش‌سوزی دوروزه در جنگل‌های منطقه «پاعلم» این شهرستان از اعزام بالگرد برای اطفای این آتش‌سوزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

احسان علی پوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه «پاعلم» شهرستان پلدختر، اظهار داشت: آتش‌سوزی جنگل‌های «کیالان پاعلم» ساعت ۱۹ سه‌شنبه به وقوع پیوست که یک فروند بالگرد هلال‌احمر به منطقه اعزام شد.

وی افزود: بالگرد اعزامی نیروهای منابع طبیعی و محیط‌زیست، بسیجیان، نیروهای محلی و دوستداران طبیعت را به منطقه هلی‌برد کرد و در نهایت این آتش‌سوزی حوالی ظهر چهارشنبه (دیروز) مهار شد.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه یک تیم ۱۶ نفره در منطقه مستقر بودند، گفت: این آتش‌سوزی مجدد ساعت ۱۲ روز چهارشنبه آغاز شده که به علت حجم گسترده آتش‌سوزی یک بالگرد دیگر هلال‌احمر امروز برای هلی‌برد نیروها به منطقه اعزام شد.

علی پوری، افزود: برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها تا کنون پنج سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر انجام شده و همچنان این سورتی پروازها ادامه دارند.

وی یادآور شد: صعب‌العبور و شیب تند منطقه، گرمای شدید هوا، پوشش جنگلی و گیاهی و وزش باد عملیات مهار آتش را به‌کندی و سختی مواجه ساخته است.

فرماندار پلدختر، اظهار امیدواری کرد که عملیات اطفای حریق جنگل‌ها که به‌صورت ترکیبی هوایی و زمینی در منطقه «کیالان» در حال انجام است، در ساعت‌های آینده به اتمام برسد.

علی پوری، عامل انسانی را منشأ این آتش‌سوزی‌ها در شهرستان دانست و گفت: میزان خسارات وارده به جنگل‌ها در این آتش‌سوزی پس از مهار حریق توسط کارشناسان منابع طبیعی برآورد خواهد شد.

وی از مردم خواست در امر فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع حوادث این چنینی کمک کنند و در صورت هرگونه حریق موارد را به منابع طبیعی اطلاع دهند.

نظر شما