شناسهٔ خبر: 68625718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برنامه جهانی غذا:

امدادرسانی بشردوستانه در غزه بسیار دشوار شده است

در نتیجه جنایت‌ها و بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که عملیات امدادرسانی در نوار غزه از هر زمانی دشوارتر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد عملیات امدادرسانی در نوار غزه از هر زمان دیگری به ویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان سخت‌تر شده است.

کورین فلایشر رئیس منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپای شرقی برنامه جهانی غذا در نشستی مطبوعاتی در نیویورک اعلام کرد افزایش تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فعالان عرصه امداد رسانی بشردوستانه تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از قحطی در نوار غزه را با مشکلاتی مواجه نموده در این در حالی است که ۵۰۰ هزار نفر در شرایط فاجعه‌بار شبیه قحطی زندگی می‌کنند.

وی در ادامه به گروه‌های امداد رسان بشردوستانه اشاره کرد که با موانع زیادی در نوار غزه مواجه هستند مانند جاده‌های ویران شده که جابجایی در فصل زمستان را بسیار دشوار می‌سازد، علاوه بر آنکه ساعت‌های طولانی انتظار برای دریافت مجوز از اشغالگران صهیونیست برای انتقال به اماکن دیگر از دیگر مشکلات آنها است.

فلایشر همچنین به ازدحام شدید در مراکز اسکان آوارگان اشاره کرد به طوری که حدود دو میلیون نفر در حدود ۱۱ درصد از مساحت نوار غزه زندگی می‌کنند. وی افزود افزایش دستورات صادر شده از سوی اشغالگران برای تخلیه مناطق در ماه گذشته و بیشتر شدن وخامت شرایط امنیتی برای کارکنان سازمان‌های بشردوستانه توانایی برنامه جهانی غذا برای دسترسی به شهروندان فلسطینی و امداد رسانی به آنها را با چالش مواجه کرده است.

نظر شما