شناسهٔ خبر: 6862432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان-قدیمی | لینک خبر

فرار به جلو

رئیس جمهور سابق از اشرفی‌اصفهانی شکایت کرد

صاحب‌خبر -

احمدی‌نژاد بعد از شکایت از اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی در چهارم مرداد، دیروز 14 مرداد از محمد اشرفی‌اصفهانی  رئیس رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری شکایت کرد.
شکایتی که وکیل‌مدافع محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم آن را خبری کرد. چهارم مرداد ماه بود که سیدعادل حیدری وکیل احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با سایت دولت بهار، بیان کرد: «آقای اسحاق جهانگیری در سال‌های اخیر با هدف تخریب باورهای مردم و تشویش اذهان عمومی، اقدام به طرح اتهامات بی‌اساس علیه دولت قبل کرده که در سطح وسیعی در رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های مجازی و صوتی و تصویری منتشر شده است.» وی در صحبت‌هایش تصریح کرد که به همین منظور «شکایتی مبنی‌بر افترا و نشر اکاذیب علیه آقای اسحاق جهانگیری که بیشترین اتهامات را به دولت‌های نهم و دهم وارد کرده است تنظیم و تسلیم دستگاه قضایی گردید که امیدواریم در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.»
بازداشت حمیدرضا بقایی عرصه بازی سیاسی در ایران را وارد فاز جدیدی کرد. بازداشت بقایی اتفاق غیرمنتظره‌ای برای احمدی‌نژاد بود. اکنون نیز خبرهای غیررسمی و تاییدنشده‌ای از احتمال برخورد قضایی با رحیم‌مشایی به گوش می‌رسد. احتمال بازداشت رحیم‌مشایی یار قسم‌خورده محمود احمدی‌نژاد، باعث شده که رئیس دولت‌های نهم و دهم آخرین تحرکات خود را انجام دهد تا قبل از رسیدن به این مثال که آسیاب به نوبت حداقل کاری انجام داده باشد. بر همین اساس دیروز وکیل‌مدافع احمدی‌نژاد اعلام کرد که «آقای اشرفی‌اصفهانی اتهامات زیادی را به دولت‌های نهم و دهم به ریاست آقای احمدی‌نژاد و کارگزاران این دولت‌ها به‌ویژه آقای حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری سابق منتسب کرده است و این در حالی است که حتی یک دلیل کوچک نیز برای اتهامات انتسابی ندارد بنابراین علیه ایشان به دلیل انتشار اکاذیب و افترا طرح شکایت می‌کنیم.» محمد اشرفی‌اصفهانی در افشاگری خود راجع به فسادهای مالی بقایی، به نقل از یک مقام مسئول امنیتی پیشتر گفته بود که بقایی اموالی را از کشور خارج کرده و در نزدیک به 10 کشور خارجی سرمایه‌گذاری کرده است. وی در ماه رمضان و در ضیافت افطاری مجمع آذری‌های مقیم تهران با اشاره به حبس محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد گفته بود: «پریروز یکی از مسئولان امنیتی کشور در جلسه ما توضیح داد که بقایی در 10 کشور سرمایه‌گذاری مالی کرده است و آنقدر خورده و برده که ما باید چند سال بگردیم تا اموالی که غارت کرده و از کشور منتقل کرده را فقط شناسایی کنیم. نه اینکه برگردانیم.» اشرفی‌اصفهانی فردی است که صحبت‌هایش را صریح و بی‌پرده بیان می‌کند. برای نمونه او از دولت محمود احمدی‌نژاد در همان ضیافت افطاری این‌گونه یاد می‌کند: «آن دولت مدعی بود که پاکدست‌ترین دولت‌هاست. واقعا شرم‌آور است. واقعا شرم‌آور است. دولت‌های قبل، دولت اصلاحات، دولت هاشمی‌رفسنجانی آن‌همه خدمت به کشور کردند و هیچ ادعایی نکردند اما این آقا مملکت را به هم ریخت و همه را زیر و رو کرد و ارزش‌ها را پایمال کرد و آن‌همه بردند و خوردند و غارت کردند آن‌وقت می‌گوید من پاک‌ترین دولت‌ها هستم.»
اشرفی‌اصفهانی فردی است که اسفند پارسال در گفت‌وگو با فارس، دولت احمدی‌نژاد را آلوده‌ترین دولت بعد از انقلاب خوانده‌ و گفته بود: «نوبت بگم‌بگم‌های ماست.» یکی دیگر از دلایل شکایت‌ احمدی‌نژاد شاید ترس از بگم‌بگم‌های دولتمردان یازدهم باشد. افشاگری‌های امثال افرادی چون اشرفی‌اصفهانی، ترکان، جهانگیری و... این ترس را در دل متهم می‌اندازد که چه‌بسا شاید دامن شخص او را نیز بگیرد و دست به فرار رو به جلو بزند.

نظر شما