شناسهٔ خبر: 68624017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جشنواره فرهنگ و هنر شهمیرزاد بین‌المللی می‌شود

شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد از برگزاری چهارمین جشنواره "فرهنگ و هنر شهمیرزاد" در روزهای آینده خبر داد و گفت: این جشنواره در مسیر بین‌المللی شدن قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهمیرزاد، شعیب رضایی شرفدارکلایی شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره، چهارمین دوره از جشنواره‌های فرهنگ و هنر شهمیرزاد است که قرار است از بیست و سوم تا بیست و نهم شهریورماه امسال از ساعت 17 تا 23 در پارک بزرگ پردیس شهمیرزاد برگزار شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین رویکردهای این جشنواره افزود: این جشنواره بزرگ در عرصه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، نمایشگاهی و موسیقی اقوام برگزار خواهد شد.

شهردار شهمیرزاد با اشاره به همراهی‌های شورای اسلامی شهر شهمیرزاد برای برگزاری و استمرار این جشنواره مهم عنوان کرد: در راستای مردم‌محور شدن برنامه‌های فرهنگی شهر شهمیرزاد و با توجه به همراهی مؤسسات مردمی در این راه، برگزاری این جشنواره نیز به یکی از مؤسسات فرهنگی و هنری و مردمی این شهر واگذار شد.

رضایی افزایش نشاط اجتماعی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره یاد کرد و با بیان اینکه ترویج فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی از دیگر اهداف آن است گفت: شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی 13 شهر نمونه گردشگری کشور نیز به این جشنواره دعوت شده‌اند.

وی اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش اصلی گالری آثار، محتوایی و قسمت نمایشگاهی برنامه ریزی شده است.

شهردار شهمیرزاد عنوان  کرد: در بخش گالری، آثار هنری هنرمندان اصیل شهمیرزادی و روستاهای اطراف این شهر و همچنین هنرمندان برجسته استان سمنان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این بخش در سه بخش نمایشگاه، تبلیغات و فروش آثار هنری و فرهنگی شهمیرزاد برگزار خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه بخش نمایشگاهی این جشنواره نیز با هدف توسعه اقتصاد شهری شهمیرزاد در سه بخش عرضه محصولات غذایی، عرضه محصولات فرهنگی و نیز رعضه محصولات صنایع دستی شهمیرزاد پیش‌بینی شده است گفت: 70 غرفه برای عرضه محصولات شهمیرزادی‌ها در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، در بخش محتوایی نیز برنامه‌هایی در حوزه‌های موسیقی و برنامه‌های آیینی پیش‌بینی شده و 9 گروه موسیقی اقوام و گروه‌های آیینی در مدت هفت شب اجرای این جشنواره، برنامه‌های خود را اجرا خواهند کرد.

شهردار شهمیرزاد اضافه کرد: با برنامه‌های تدارک دیده شده برای جشنواره چهارم فرهنگ و هنر شهمیرزاد، عملاً حمایت از هنرمندان شهمیرزادی و هنرجویان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر شهمیرزاد محقق خواهد شد.

رضایی با تأکید بر اهمیت معرفی شهمیرزاد به عنوان شهر نمونه گردشگری بین‌المللی عنوان کرد: برگزاری این جشنواره گامی مهم در این راستا بوده است که استمرار خواهد یافت.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگ و هنر شهمیرزاد نیز به سمت بین‌المللی شدن پیش خواهد رفت، از حضور دبیرکل یونسکو در ایران و معاونان وی در شهر شهمیرزاد برای حضور در این جشنواره خبر داد و گفت: در گام نخست این فرایند، جشنواره فرهنگ و هنر شهمیرزاد در فهرست رویدادهای ملی فرهنگی کشور به ثبت رسیده است

شهردار شهمیرزاد با بیان اینکه حضور در این جشنواره  برای عموم مردم آزاد است، از مردم شهرهای اطراف شهر شهمیرزاد دعوت کرد تا در این جشنواره حضور یابند.

انتهای پیام/363/.

نظر شما