شناسهٔ خبر: 68619729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه نوشهر خواستار نوسازی بیمارستان شهید بهشتی شد

امام جمعه نوشهر با اشاره به کمبودهای عمده بیمارستان شهید بهشتی اظهار داشت: بیمارستان نیاز به نوسازی دارد و کلید مشکلات به این برمی‌گردد که بیمارستانی که در غرب استان مصوب شده راه اندازی شود.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام سید فضل الله حسینی امام جمعه نوشهر در استان مازندران خواستار تجهیزات بیمارستان شهید بهشتی نوشهر شد و گفت: بیمارستان شهید بهشتی نوشهر مشکل اساسی در دریافت تجهیزات و بودجه پیدا کرده است و در حال حاضر هیچ راهی هم برای حل آن وجود ندارد.

وی افزود: دانشگاه علومی پزشکی در غرب استان مازندران مصوب شد و ردیف بودجه برای آن تعیین شد، اما مسئول مستقیم انتخاب نشد از این جهت بیمارستان پا در هواست! از یک طرف علوم پزشکی استان بودجه را تأمین نمی‌کند و از طرف دیگر آنچه مصوب شده راه اندازی نشده است. بیمارستان از آنجا رانده و از اینجا مانده شده است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: علوم پزشکی غرب استان باید راه اندازی شود تا بودجه دریافت کند و از طرف دیگر علوم پزشکی استان هم می‌گوید، چون شما دانشگاه غرب استان دارید ما به شما بودجه‌ای نمی‌دهیم.

امام جمعه نوشهر با برشمردن مشکلات بیمارستان شهید بهشتی اظهار داشت: کمبود‌های بیمارستان شهید بهشتی خیلی زیاد است که مهم‌ترین آن کمبود پزشک عمومی و متخصص است. در هر بیمارستان وجود چند متخصص جزو ملزومات و واجبات است ازجمله متخصص قلب، متخصص اطفال، متخصص داخلی، متخصص جراحی و متخصص زنان. هر بیمارستانی برای اینکه بیمارستان باشد باید این متخصصان را داشته باشد، اما بیمارستان شهید بهشتی در همه این موارد کمبود دارد.

وی ابراز کرد: بیمارستان شهید بهشتی بیمارستان است، اما آشپزخانه، رختشویخانه، انبار دارویی و انبار ملزومات هم ندارد. بخش ناباروری این بیمارستان افتتاح شده، اما راه اندازی نشده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه هر بیمارستانی باید از دو ناحیه به صورت مستقل توزیع برق داشته باشد که اگر برق قطع شد دچار اختلال و سوختگی تجهیزات نشود، تصریح کرد: چنین چیزی در بیمارستان شهید بهشتی وجود ندارد، بنابراین وقتی برق می‌رود تجهیزات می‌سوزد و مشکلات این چنینی ایجاد می‌شود.

امام جمعه نوشهر خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید بهشتی دچار آتش سوزی هم شده است و بعد از آن مشکلات چند برابر شد. در جریان آن حادثه، اتاق عمل، زایشگاه، دیالیز و آزمایشگاه در آتش سوخت و از بین رفت. در حال حاضر جراحی‌ها هم سرپا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از این آتش سوزی بعضی از بخش‌ها را به چالوس منتقل کردند که این کار هم مشکلاتی ایجاد کرده است. یکی از این مشکلات انتقال پرستار‌ها به چالوس است که باعث کمبود پرستار در بیمارستان شهید بهشتی شده است. 

حجت الاسلام حسینی گفت: ساختمانی جدید به بخش قدیمی بیمارستان شهید بهشتی اضافه کردند، اما این ساختمان ساختارش قدیمی است، به طوری که می‌گویند آسانسور را روشن نکنید، چون باعث اتصالی و آتش سوزی می‌شود. حتی به خاطر خطراتی که آسانسور دارد، دادگاه هم حکم داده که از آسانسور استفاده نکنید.

امام جمعه نوشهر با اشاره به بازدیدی که از بیمارستان شهید بهشتی داشته بیان کرد: در جریان بازدیدی که از این بیمارستان داشتم متوجه مشکلات متعددی شدم. رئیس بیمارستان و معاون ایشان توضیحاتی ارائه کردند و بیمارانی هم که بستری بودند ناراضی بودند. کادر درمان خسته و فشار زیاد به آن‌ها وارد می‌شود و تجهیزات قدیمی و فرسوده است. این بیمارستان نیاز به نوسازی دارد و کلید مشکلات به این برمی‌گردد که بیمارستانی که در غرب استان مصوب شده راه اندازی شود. 
 
حجت الاسلام حسینی در پایان با قدردانی از کمک‌های خیرین برای رفع مشکلات بیمارستان شهید بهشتی اظهار داشت: با وجود این کمک‌ها مشکلات عمده‌ای همچنان وجود دارد.


انتهای پیام/

نظر شما