شناسهٔ خبر: 68619327 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رصد «اقتصادنیوز» از بازار خودروهای داخلی

فریز بازار خودرو در آستانه تعطیلات/ سقوط 10 میلیون تومانی قیمت این خودرو+ جدول

منبع: اقتصادنیوز

اقتصادنیوز: امروز هم داخلی‌ها و مونتاژی‌ها نوسانی بود و با این شرایط شاهد تغییرات اندک در بازار خودرو بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی روند قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار نشان می‌دهد که بیش از یک هفته است که بازار شکل نوسانی به خود گرفته است، بطوریکه در این مدت شاهد تغییر اندک قیمت در میان برخی خودروهای داخلی و مونتاژی بودیم و شاکله بازار تغییر چندانی نکرده است.

به گفته فعالان بازار خودرو تعطیلات پی‌درپی دو هفته اخیر یکی از عمده دلایلی است که موجب شده تا نوسان بازار حفظ شود. از سوی دیگر در روزهای اخیر دلار هم نوسان اندک داشته و بیشتر مواقع ثابت بوده روندی که در بازار‌های موازی هم شاهد آن بودیم و این امر هم بر آرامش در بازار خودرو اثرگذار بوده است.

ارزیابی بازار نشان می‌دهد امروز هم بیشترین تغییر قیمت به «هایما S7پلاس» رسید و کاهشی 10 میلیونی داشت و در مقابل «شاهینG» با افزایش 4 میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس6 دنده توربو»، «پژوi  207اتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل 1402 و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس6 دنده توربو» در بازار امروز 888 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «پژو 207 اتوماتیک TU5P» هم در بازار 854 میلیون تومانی ماند. به گزارش اقتصادنیوز، امروز «هایما S7پلاس» هم یک میلیارد و 585 میلیون تومانی شد و کاهشی 10 میلیون تومانی داشت. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار 885 میلیون تومانی قیمت خورد و بدون تغییر ماند. اما «رانا پلاس» با افزایش 2 میلیونی در بازار 626 میلیون تومان قیمت خورد و  «پژو پارسLX» مدل 1402 هم در بازار 850 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت.

اقتصاااد 21

 قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل 1402،«کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار 712 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشدی 4 میلیونی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز شاهد نوسان قیمت بودیم، بطوریکه «کوییک‌R دنده‌ای» مدل 1402 در بازار410 میلیون تومانی ماند، اما «کوییک‌R اتومات» کاهش 2 میلیونی داشت و 528 میلیون تومانی شد، از سوی دیگر «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار 410 میلیون قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. به گزارش اقتصادنیوز بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 410 میلیون تومان قیمت‌‌ خورد و تغییر قیمت نداشت و «اطلس» هم در بازار بدون تغییر 515 میلیون تومان قیمت خورد.  

اقتصاد 21

نظر شما