شناسهٔ خبر: 68618637 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

درگیری دو ملی پوش با هم خبرساز شد

دو سابریست ملی‌پوش تیم دانشگاه آزاد در فینال لیگ شمشیربازی اسلحه سابر با یکدیگر درگیری لفظی شدیدی پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

فینال رقابت‌های لیگ شمشیربازی اسلحه سابر در حالی چند روز پیش در ارومیه برگزار شد که جنجال بزرگی را به دنبال داشت. ماجرا بر سر درگیری علی پاکدامن و محمد رهبری دو ملی‌پوش ستاره سابر ایران بود. این دو سابریست که برای تیم دانشگاه آزاد بازی کردند بعد از دیدار با تیم مس سونگون، مقابل حاضران در سالن با یکدیگر درگیری لفظی شدیدی پیدا می‌کنند و کارشان به الفاظ تند می‌کشد.

ظاهرا شروع کننده این درگیری علی پاکدامن، کاپیتان تیم ملی سابر بوده. بعد از این که تیم دانشگاه برابر تیم مس سونگون شکست می‌خورد و پاکدامن نیز امتیازهای مهمی را برابر رقبا از دست می‌دهد، او محمد رهبری، هم تیمی خودش را به بازی دادن متهم می‌کند.

آن طور که شاهدان حاضر در سالن مسابقه عنوان می‌کنند، پاکدامن به رهبری می‌گوید که عامدانه به شمشیربازان مس سونگون امتیاز می‌داده تا تیم حریف برنده شود. اعتراض‌های قهرمان آسیا در ادامه به داوران و مسئولان برگزاری مسابقات نیز کشیده می‌شود و پاکدامن آنها را نیز در باخت تیم دانشگاه آزاد به مس سونگون مقصر عنوان می‌کند.

این درگیری وقتی اوج می‌گیرد که رهبری نیز در جواب اتهام پاکدامن می‌گوید: "بازیکنی که اهل بازی دادن است تو هستی نه من. این را همه می‌دانند و نتایج مسابقات تیم ملی سابر به خوبی بیانگر همه چیز است."

صحبت‌های رهبری در حالی است که سال گذشته در جریان رقابت‌های جام جهانی (انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس) شائبه بازی دادن علی پاکدامن مطرح شد و برای مدتی فضای این تیم ملتهب شد. طوری که چندی بعد امین قربانی نیز از سرمربیگری این تیم استعفا داد. اختلافات داخلی در این رشته در آن مقطع به اندازه‌ای بود که گفته می‌شد پاکدامن تنها برای کسب سهمیه انفرادی تلاش می‌کند و تافته جدا بافته این تیم است.

پاکدامن اخیراً بعد از حضور تیم ملی سابر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم انتقادهای تندی را به هم تیمی‌های خود نسبت داد. او مدعی شد که نقش اصلی را در کسب عنوان چهارمی این تیم در المپیک داشته و سایر بازیکنان همه توان خود را در این بازی.های به کار نگرفته‌اند. 

شمشیربازی اسلحه سابر در شرایطی طی سال‌های گذشته جز رشته‌های مدال آور و پرافتخار ورزش کشور بوده که در دوره مدیریت جدید این فدراسیون با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است. این جریانات باعث شده تا شیرازه این تیم هر روز بیشتر از قبل پاشیده شود و ملی پوشانی که روزی در کنار هم برای کسب سکو تلاش می‌کردند، به هم بتازند.

نکته عجیب واکنش رئیس پرحاشیه فدراسیون شمشیربازی به این اتقفاق است. علیرضا پورسلمان با تکذیب این درگیری اظهار کرد: هردو هم تیمی هستند و تنها یک بحث فنی داشتند که این امری طبیعی است. بعد از بحث فنی نیز هردو روی سکو رفتند و مشکل خاصی وجود نداشت. اینکه به یکدیگر تهمت زدند و فحاشی کردند به هیچ عنوان وجود ندارد و بنده تکذیب می کنم. بنده در مجمع عمومی و سالیانه هیئت شمشیربازی استان آذربایجان غربی بودم و زمانی که گزارش رقابت ها را گرفتم هیچگونه مشکلی وجود نداشت.

نظر شما