شناسهٔ خبر: 68616412 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پورخاقان:

پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح بسیار کم است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: افتخار می‌کنیم پرونده‌های مربوط به سازمان قضایی بسیار کم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش سراسری مدیران سازمان قضائی نیروهای مسلح سراسر کشور، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضائیه و حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین رشیدآبادی دادستان ویژه روحانیت شرق کشور، درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اعضای شورای قضائی استان حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در این همایش گفت: به مدیران سازمان قضائی نیروهای مسلح که در جوار امام الرئوف علی ابن موسی‌الرضا علیه السلام هستند و نیز مهمانانی که برای همایش حضور یافته‌اند خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) دو اصل مهم را بیان نمودند که آن هم پیوند به قرآن و عترت است و حضرت می‌فرمایند به صِرف اینکه ما اهل بیت را دوست دارید، اطاعت از خداوند را فراموش نکنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان گفت: اگر ما از باب رجا هر کاری را انجام دهیم درست نیست، زیرا شرط مهمی وجود دارد و آن شرط شناخت حق امام است و اگر ما می‌خواهیم خدا را دوست داشته باشیم، راه آن تبعیت از پیامبر و امامان است و اگر این محبت به کمال برسد عین اطاعت الهی است و اگر انسان آن عمل و رفتار را نداشته باشد راه را اشتباه رفته است و به کمال نخواهد رسید.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به همایش سالیانه مدیران سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: برنامه همایش مدیران سازمان قضائی نیروهای مسلح، هر ساله و با یک موضوع خاص برگزار می‌شود که به صورت علمی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: افتخار می‌کنیم که پرونده‌های سازمان قضائی نیروهای مسلح کم هست و طبق سفارش مقام معظم رهبری باید پیشگیری و صیانت در نیروهای مسلح داشته باشیم و در نیروهای مسلح، وظیفه ما پیشگیری از وقوع جرم است و آموزش‌های آگاه‌سازی و پیشگیری با حضور مدیران در همه یگان‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به محور همایش گفت: موضوع سال جاری برای همایش مدیران نیز صلاحیت‌های مضاعفی است که برای سازمان قضائی نیروهای مسلح دیده شده که این نیز مربوط به پرونده‌هایی هست که حسب نظر مقام معظم رهبری صلاحیت آن‌ها به این سازمان قضائی نیروهای مسلح داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زرندی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در این همایش ضمن اشاره به روایتی از امام رضا (ع) گفت: از پرتو نور امام رضا (ع) باید استفاده کنیم و ما باید بهترین برنامه زندگی را طبق فرمایش امام رضا (ع) در چهار بخش داشته باشیم، بخش اول نیایش و مناجات، بخش دوم معاش، بخش سوم نیز معاشرت با افراد معتمد که این‌ها عیب‌های ما را می‌دانند و از روی خیرخواهی مشکلات ما را بیان می‌کنند و بخش چهارم لذت‌ها و تفریحات سالم باشد.

نظر شما