شناسهٔ خبر: 68616397 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

به خاطر تعصب به تیم باشگاهی از تیم‌ملی حذف شدم؛

افشاگری بازیکن سابق سپاهان علیه کادرفنی تیم ملی زنان

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان، پرده برداری عجیبی از اتفاقات این تیم و دلایل حذفش از تیم ملی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ''ورزش سه''، با نزدیک شدن به آغاز لیگ برتر زنان، شایعات در خصوص وقوع یک چالش تکراری، قوت گرفته است. مسئله فعالیت همزمان چند مربی باشگاهی در تیم ملی و شایعاتی از این دست که این مربیان در اردوهای ملی، اسکوآد تیم خود را می‌بندند و حتی به بازیکنان مدنظرشان اخطار می‌دهند که در صورت عدم حضور در تیم مورد نظر، به تیم ملی هم دعوت نخواهی شد. در همین خصوص، سارا ظهرابی‌نیا، یکی از بازیکنان با تجربه تیم ملی که به گفته خودش، به همین دلیل از تیم ملی کنار گذاشته شده است؛ در گفت و گو با ما، پرده برداری عجیبی از دلایل حذفش از اردوی تیم ملی انجام داده است.

به من گفتند به آقای تاج رای نده!

ظهرابی‌نیا که در انتخابات شهریور ماه سال ۱۴۰۱، به عنوان کاپیتان تیم ملی زنان حق رای داشت؛ در آن زمان به شکل عجیبی از سوی کادرفنی به یک باره به عنوان کاپیتان انتخاب شد که سر و صدای زیادی را هم در رسانه‌ها ایجاد کرد و به گفته خودش، از سوی کادرفنی تیم ملی و همچنین رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان (آقای طالقانی) به او دستور داده شده بود که به آقای تاج رای ندهد. او در همین خصوص می‌گوید: به من نگفتند به چه کسی رای بده، در واقع هرکسی یک حرفی می‌زد اما گفتند اصلا به مهدی تاج رای نده. وقتی من را به ناحق از تیم ملی کنار گذاشتند؛ به آقای تاج و نبی پیام دادم که همان‌هایی که به من گفتند به شما رای ندهم، امروز کادرفنی تیم ملی هستند و من را کنار گذاشتند. به آن‌ها گفتم به دلیل بی‌توجهی شما به فوتبال زنان و قوانین اشتباه، امثال من را کنار می‌گذارند و اصلا برای کسی اهمیت ندارد.

چون به سپاهان تعصب داری رنگ تیم ملی را نخواهی دید!

ظهرابی‌نیا در ادامه گفت: من در اردوهای تیم ملی حاضر بودم و چهارده سال در تمام رده ها حضور داشتم؛ اما دو سال پیش وقتی برای سپاهان بازی می‌کردم، در دیدار مقابل شهرداری سیرجان که سرمربی‌شان خانم جهان نجاتی بود؛ حواشی به وجود آمد که موجب حذف من از تیم ملی شد. 
همانطور که می‌دانید خانم جهان‌نجاتی همزمان به عنوان دستیار خانم آزمون در تیم ملی بزرگسالان حضور داشتند و سرمربی تیم ملی جوانان هم هستند و در عین حال سرمربی تیم شهرداری سیرجان هم بودند. من دو سال پیش بازیکن سپاهان بودم و بعد از بازی مقابل شهرداری سیرجان شنیدم که خانم جهان نجاتی گفته است چون سارا با تعصب برای سپاهان بازی کرده است؛ دیگر رنگ تیم ملی را نخواهد دید! 
او ادامه می‌دهد: من از سپاهان پول می‌گرفتم و باید برای این تیم تعصب به خرج می‌دادم. چرا باید یک مربی ملی در رده باشگاهی حضور داشته باشد که بتواند با زندگی دختران بازی کند! بعد از آن هم واقعا رنگ تیم ملی را ندیدم و بعد از ۱۴ سال حضور مداوم، از تیم ملی کنار گذاشته شدم.

من و تیم ملی همدیگر را از دست دادیم!

او در ادامه می‌گوید: تیم ملی ۱۴ سال برای سارا ظهرابی‌نیا هزینه کرد. این فقط من نبودم که عمر و جوانی خودم را در اردوها گذراندم و پیر شدن پدر و مادرم را ندیدم؛ تیم ملی هم برای من هزینه کرده بود و درست زمانی که در اوج درخشش خودم بودم و فقط ۲۵.۲۶ سال داشتم، من را کنار گذاشتند. شنیدم که به رئسای فدراسیون گفته‌بودند من مصدوم هستم و به همین دلیل به تیم ملی دعوت نمی‌شوم؛ خب چرا من را دعوت نکردید که کادر پزشکی تیم ملی من مرا معاینه کنند و بگویند مصدوم هستم یا خیر؟ بعد از ۱۴ سال چنین ارزشی نداشتم؟

او در پایان گفت: هر حرفی می‌زنم با سند و مدرک است؛ هرجا که آن‌ها بخواهند می‌آیم و صحبت می‌کنم. از هیچکس نمی‌ترسم و می‌خواهم صدای من شنیده شود.

نظر شما