شناسهٔ خبر: 68615612 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

کراو ماگا دفاع شخصی اسرائیلی چیست؟

جدیدا بعد از ۷ اکتبر مردم شهرک‌های اشغالی به یادگیری ورزش رزمی کراو ماگا روی آورده اند. زیرا که از حمله نیرو‌های زبده حماس و یگان رضوان حزب الله احساس ترس می‌کنند. کراوماگا یک ورزش رزمی قدرتمند، اما کمتر شناخته شده است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین واحدی؛ این ورزش رزمی مبتنی بر هیچ قانونی نیست و صرفا بر دفاع شخصی تمرکز دارد. این ورزش رزمی بسیار خشونت آمیز و در عین حال کاربردی است. در کراوماگا برای دفاع ضربه به بیضه و حتی انگشت کردن در چشم نیز برای دفاع از خود آموزش داده می‌شود. اما با این وجود این رشته رزمی به دلیل اینکه ترکیبی از ورزش‌های دیگری همچون کاراته جودو، جوجیتسو و موی تای را در خود دارد بسیار کاربردی و قدرتمند است.

به طوری که در سراسر جهان و حتی ایران آموزش داده می‌شود و طرفداران زیادی را دارد. در کراوماگا هنر بقا مهم است و دفاع شخصی تنها برای نجات جان آموزش داده می‌شود. این ورزش رزمی توسط ایمی لیختنفلد که یک شخص بوداپستی که از دست نازی‌ها فرار کرده و به اسرائیل پناه آورده بود ایجاد شد. او با توجه توانایی‌ها و مهارت‌های خود در مبارزات خیابانی که از تجربیات اش الهام گرفته بود دست به ایجاد این رشته ورزشی زد.

لیختنفلد درسال ۱۹۲۹ به طور هم زمان قهرمان کشتی و قهرمان بوکس اسلواکی و قهرمان مسابقات بین‌المللی ژیمناستیک بود. او از سال ۱۹۴۴ شروع به آموزش سربازان یهودی برای استفاده از خنجر و چاقو کرد. همچنین در جنگ سال ۱۹۴۸ شرکت کرد و با تشکیل شدن نیروی دفاعی اسرائیل به عنوان استاد ارشد کراوماگا و تناسب اندام در دانشکده نیرو‌های دفاعی اسرائیل استخدام شد. علاوه بر این او توانست سیستم دفاع و نبرد‌های تن به تن را بهتر کند و آن را حتی به غیر نظامیان هم آموزش دهد.

در هنر رزمی کراوماگا او بیشتر بر ضربات بر ران پا، رهایی از خفگی، دفاع در برابر انواع سلاح‌های سرد، دفاع در برابر سلاح‌های گرم و مبارزات نزدیک پرداخته و آموزش داده شده است.

همچنین این ورزش بر اساس مبارزه بر پایه ۲۸ حرکت و رزم و ۴۰۰ ضربه هولناک که در ۹۵ درصد موجب مرگ می‌شود طراحی شده است و تدریس نوع ویژه آن به عموم ۱۰۰ درصد غیر قانونی میباشد. این ورزش حتی در پلیس و ارتش‌های بسیاری از کشور‌های جهان مانند fbi، nvpd، fba، swa مورد استفاده قرار گرفته است.

نظر شما