شناسهٔ خبر: 68614806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

همزمان با اختتامیه همایش علمی؛

چهارمین اجلاسیه کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) در کاشان برگزار می شود

حوزه / همزمان با اختتامیه همایش علمی چهارمین اجلاسیه کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) همراه با اختتامیه همایش ملی 28 و 29 شهریور ماه سالجاری در کاشان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، سردار حمیدرضا مقدم فر رئیس کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در دانشگاه آزاد اسلامی واحدکاشان برگزار شد، هدف عالی تشکیل این کنگره را معرفی و تبیین متعالی این امامزاده واجب التعظیم عنوان کرد و اظهار داشت: فرزند امام،برادر امام، نماینده ویژه و خاص دو امام با سه سال جهاد برای تبلیغ دین در منطقه کاشان مهم ترین ویژگی های این امامزاده می باشد.

رئیس کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) با بیان اینکه در کنار ویژگی های علمی ، فقاهتی ، اخلاقی و معرفتی علی بن باقر(ع) یک سرمایه عظیمی را نیز در زمینه علمی برای ایران اسلامی ایجاد کرده است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امامزادگان کانون و قطب های فرهنگی هستند دربین صدها و هزاران امامزاده ای که در ایران داریم وجود مقدس علی بن باقر(ع) درخشش ویژه ای دارد.

وی با ابراز تاسف از ناشناخته بودن شخسصیت بزرگوار علی بن باقر(ع) در بین شیعیان جهان گفت: برای معرفی هرچه بیشتر شخصیت این امامزاده برای عالم تشیع و مسلمانان جهان کنگره علمی و بین المللی در قالب یک ساختار32 کمیته و کارگروه تبلیغی، فرهنگی پژوهشی فعالیتش را از یک سال پیش آغاز کرد.

مقدم فر با بیان اینکه بعضی از این کمیته ها فعالیت هایشان را آرام آرام برای تبیین و معرفی این امامزاده در راستای جهاد تبیین با تولیدات فاخر پیش بردند گفت: کمیته علمی ،تحقیقی و پژوهشی این کنگره فعالیت خود را پیرامون معرفی شخصیت علی بن باقر(ع) از دو سال پیش با رویکرد علم با درگیرکردن چندکشور اسلامی خصوصا دانشگاه های عراق ، لبنان ، سوریه ، پاکستان و...آغاز کرد.

رئیس کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) با بیان اینکه در فراخوانی بیش از 120 مقاله علمی از کشورهای اسلامی به این کنگره رسید گفت: بخشی از این مقالات در قالب کتاب برگزیده و چاپ شدند.

مقدم فر با بیان اینکه برای معرفی علی بن باقر(ع) منابع علمی و پژوهشی کم می باشد گفت:کمیته علمی این کنگره زیر ساخت های لازم را معرفی این امامزاده فراهم کرد.

وی از برگزاری چهارمین اجلاسیه کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) در28 و 29 شهریور ماه سال جاری در کاشان خبرداد و افزود: همایش علمی این اجلاسیه چهارشنبه در دانشگاه آزاداسلامی و اختتامیه همایش علمی این کنگره نیز پنج شنبه 29 شهریور ماه سال جاری با حضور رئیس مجلس شورای و شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی در آستان مقدس علی بن باقر(ع) برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است آستان مقدس علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.

انتهای پیام./

چهارمین اجلاسیه کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) در کاشان برگزار می شود

چهارمین اجلاسیه کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) در کاشان برگزار می شود

نظر شما