شناسهٔ خبر: 68614555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امضای ۱۴ سند همکاری میان ایران و عراق در سفر پزشکیان

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور به امضای ۱۴ سند همکاری ایران و عراق در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با وجود موانع موجود در همکاری با عراق، این کشور یکی از مقاصد اصلی صادرات ایران با سالانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار صادرات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مهدی سنایی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، در خصوص سفر پزشکیان به عراق گفت: برنامه‌های این سفر بسیار فشرده و متنوع بوده و نشان‌دهنده اهمیت ویژه‌ای است که دولت به همسایگان خود می‌دهد.

سنایی افزود: در ملاقات‌های متعدد با مقامات عراقی، تأکید بر وفاق داخلی و وحدت در بین کشورهای اسلامی مطرح شد و این وحدت می‌تواند زمینه‌ساز رشد، توسعه و افزایش تبادل بین کشورهای منطقه باشد.

وی همچنین به امضای 14 سند همکاری در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با وجود موانع موجود در همکاری با عراق، این کشور یکی از مقاصد اصلی صادرات ایران با سالانه نزدیک به 10 میلیارد دلار صادرات است.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مشکلات پیمانکاران ایرانی و بخش خصوصی در این سفر مورد توجه قرار خواهد گرفت و همایش بزرگی با تجار ایرانی در بعدازظهر برنامه‌ریزی شده است تا مسائل بازرگانی و تجاری مرزی بررسی شود.

در نهایت، وی ابراز امیدواری کرد که این سفر به حل مشکلات موجود در حوزه بازرگانی کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما