شناسهٔ خبر: 68613581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

محسن هاشمی:

مهم نیست چه کسانی در دولت آقای پزشکیان سر کار باشند؛ مهم این است که در مجمع تشخیص هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که بخواهند FATF را تصویب کنند

محسن هاشمی گفت: مهم نیست که چه کسانی در دولت آقای پزشکیان سر کار باشند بلکه مهم این است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که بخواهند FATF را تصویب کنند.

صاحب‌خبر -
مهم نیست چه کسانی در دولت آقای پزشکیان سر کار باشند؛ مهم این است که در مجمع تشخیص هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که بخواهند FATF را تصویب کنند
کد خبر: 674153
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۱ ۱۳:۳۶:۵۷

محسن هاشمی عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به مفهوم وفاق ملی، اظهار کرد: به نظر می‌آید مفهوم وفاق ملی از ابتدا با دید بدی بین سیاسیون و مردم تعریف شد، چون وقتی بحث از وفاق ملی پیش می‌آید، فکر همه به سمت افراد رفته و فکر می‌کنند که وفاق ملی یعنی رئیس‌جمهور، تکثری در دولت، کابینه، معاونین و پُست‌های مهم ایجاد کند و همه دست اندرکاران سیاسی کشور سهمی از این پیروزی داشته باشند و اسم آن را وفاق ملی می‌گذارند؛ ولی در موضوع وفاق ملی، بحث افراد سیاسی و احزاب نیست. در این زمینه آنچه اهمیت دارد این است که وفاق برای حل مشکلات کشور باشد. وقتی حل مشکلات کشور را به وفاق ملی اضافه کرده و بگوییم که وفاق برای حل مشکلات کشور است، معنی آن فرق می‌کند.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی هاشمی را در ادامه می خوانید:

 

  • در ۱۵ سال گذشته برخلاف دیدگاه آیت الله هاشمی  - که دنبال اعتدال در مدیریت کشور بود - کشور دچار افراط و تفریط شد کنند. همین افراط و تفریط موجب شد که ما دچار مشکلات عدیده شویم که بعضی از این بحران‌ها را همه حس می‌کنند و بارز است، ولی برخی از این بحران‌ها را همه حس نمی‌کنند، زیرا این بحران‌ها آنقدر خود را نشان نداده است.
  • برای دستیابی به وفاق ملی، باید به این سمت برویم که همه دور هم جمع شده و راه‌حل برای مشکلات کشور پیدا کنیم، مثلا برای حل مشکل بنزین اگر یک وفاق ملی در کشور ایجاد نشود، وقتی جراحی انجام می‌دهید، خون‌ریزی آن به شدت زیاد می‌شود، ولی اگر همه و مخصوصا مردم توجیه شده و وفاق ایجاد شود، می‌توانید از پس معضل بنزین رهایی پیدا کنید. در این مورد توجیه‌شدن مردم مهمتر از سیاسیون است.
  • اکنون بحث حقوق بازنشستگان یا کارمندان مطرح است. در ۵ سال گذشته تورم ۴۰ درصدی داشته‌ایم، اما حقوق کارمندان سالی ۲۰ درصد افزایش داشته و این یعنی در ۵ سال گذشته، آن‌ها سالی ۲۰ درصد نسبت به سال قبل فقیرتر شده‌اند. اگر بخواهیم این مشکل را حل کنیم، باید راه‌حل‌هایی را بیابیم که این ناترازی به صورت کامل حل شود نه اینکه دنبال راه‌حل مقطعی باشیم و در نتیجه مجبور شویم ۶ ماه بعد جراحی دیگری انجام دهیم.
  • در سیاست خارجی اتفاقاتی رخ داده که کشور دچار بحران شده مثل تحریم ۱۶ -۱۵ ساله یا FATF که وفاقی درباره آن وجود ندارد که آیا باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شود یا نه؟ مهم نیست که چه کسانی در دولت آقای پزشکیان سر کار باشند بلکه مهم این است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که بخواهند FATF را تصویب کنند. یا برداشتن تحریم‌ها راه‌حلش چیست؟ آیا راه‌حل همان حرکتی است که مجلس شورای اسلامی انجام داد و قانون راهبردی را تصویب کرد که جلو برداشتن تحریم‌ها را گرفت؟
  • در کشور مشکل ناترازی در برق و گاز وجود دارد. ما چگونه می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم؟ آیا می‌خواهیم از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم یا راه‌حل دیگری داریم؟

نظر شما