شناسهٔ خبر: 68611413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اظهارات عراقچی درباره سفر پزشکیان به عراق

صاحب‌خبر -
اظهارات عراقچی درباره سفر پزشکیان به عراق
خبرگزاری آریا - عراقچی افزود: امیدوار هستم که پزشکیان در این سفر به عراق بتواند به عمق راهبردی روابط 2 کشور وسعت بیشتری دهد و همکاری‌های ما را وارد مرحله جدیدتری کند.

وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد سفر پزشکیان به عراق «به عمق راهبردی روابط 2 کشور وسعت بیشتری دهد و همکاری‌ها را وارد مرحله جدیدتری کند».
«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه و پیش از سفر به عراق به همراه «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت که «این سفر، اولین سفر خارجی رئیس‌جمهور است و ما توجه داشتیم که این سفر به کشوری انجام شود که با ما نزدیک‌ترین رابطه‌ و بیشترین علقه را دارد».
او با بیان این که «قرار بود شهید رئیسی این سفر را انجام دهند که آن حادثه پیش آمد»، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی که برای انجام این سفر صورت گرفته بود، مجدداً فعال شد، یادداشت تفاهم‌هایی که تنظیم شده بود فعال شد و دوستان ما تقریباً بر روی حدود 15 یادداشت‌تفاهم با مقامات عراق برای امضا بین مقامات 2 کشور در حال رایزنی هستند و تقریباً آماده شده است.
عراقچی افزود: امیدوار هستم که این سفر بتواند به عمق راهبردی روابط 2 کشور وسعت بیشتری دهد و همکاری‌های ما را وارد مرحله جدیدتری کند.
دیپلمات ارشد ایران با بیان این‌که «ما زمینه‌های متعدد همکاری با عراق در حوزه‌های سیاسی، منطقه‌ای، اقتصادی، محیط زیستی به خصوص حوزه‌های مردمی راهپیمایی اربعین و زیارت عتبات عالیات را داریم»، ادامه داد: الحمدلله در سال‌های اخیر روابط نزدیکی بین 2 کشور در حوزه امنیتی داشته‌ایم و توافقنامه امنیتی بین 2 کشور به امضا رسیده است.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما با عراق همسایه‌ای هستیم که در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌ایم و اکنون سال‌هاست که مرزهای ما مرزهای صلح و تبادلات مردمی است و ان‌شاءالله این سفر هم به تقویت هر چه بیشتر آن کمک کند.

نظر شما