شناسهٔ خبر: 68608663 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نفت ضررش را جبران کرد

ایسنا : بهای معاملات نفت برنت با ۳۴ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۶۹ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا با ۳۵ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۶۶ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.

صاحب‌خبر -

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر مختل شدن تولید آمریکا، اندکی افزایش یافت و ضرر روز گذشته را تا حدودی جبران کرد اما همچنان زیر قیمت ۷۰ دلار ماند.

هر دو شاخص روز سه شنبه، حدود ۳ دلار سقوط کردند و نفت برنت به پایین‌ترین حد خود از دسامبر ۲۰۲۱ و وست تگزاس اینترمدیت به پایین‌ترین حد خود از مه ۲۰۲۳ رسید.

یوکی تاکاشیما، اقتصاددان شرکت «نومورا سکیوریتیز» در این باره گفت: بازار به شکل خودمختاری بهبود یافت زیرا افت روز سه‌شنبه قابل توجه بود. با این حال، فشار نزولی احتمالا در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت، زیرا سرمایه گذاران نگران کاهش تقاضا به دلیل کاهش رشد اقتصادی در چین و آمریکا هستند.

مرکز ملی توفان آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد توفان فرانسین در خلیج مکزیکو، قدرت گرفته و به توفند تبدیل شده است که باعث شد ساکنان لوئیزیانا به سمت مرکز ایالت فرار کنند و شرکت‌های نفت و گاز، تولید را تعطیل کنند.

اداره ایمنی و اجرای محیط زیست آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد حدود ۲۴ درصد از تولید نفت خام و ۲۶ درصد از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیکوی آمریکا، به دلیل توفان غیرفعال شده است.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود، پیش‌بینی کرد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴، به میزان ۲.۰۳ میلیون بشکه در روز رشد کند که کمتر از برآورد ۲.۱۱ میلیون بشکه در روز در گزارش ماه قبل بود. اوپک همچنین برآوردش از رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی آینده را از ۱.۷۸ میلیون، به ۱.۷۴ میلیون بشکه در روز کاهش داد.

اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز سه شنبه اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری، به رکورد بزرگتری خواهد رسید اما رشد تولید کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت با کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، حمایت شد. منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، اعلام کردند ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ششم سپتامبر، ۲.۷۹۳ میلیون بشکه کاهش یافت و ذخایر بنزین ۵۱۳ هزار بشکه کاهش داشت.

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز تخمین زده بودند که هفته گذشته، ذخایر نفت آمریکا، حدود یک میلیون بشکه افزایش یافته و ذخایر بنزین ۰.۱ میلیون بشکه کاهش یافته است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما