شناسهٔ خبر: 68608297 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

یک میلیون وانت آمریکایی دچار مشکل شد

فیات کرایسلر به تازگی یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه پیکاپ رم ۱۵۰۰ را فراخوان داده است.

صاحب‌خبر -

فیات کرایسلر اتومبیل (FCA) به‌تازگی یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های سال را اعلام کرد. این فراخوان شامل وانت‌های بزرگ رم ۱۵۰۰ شده است.

به گزارش خبرآنلاین، فیات کرایسلر به‌تازگی یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه پیکاپ رم ۱۵۰۰ را فراخوان داده که یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های سال نیز محسوب می‌شود. این فراخوان به دلیل یک نقص نرم‌افزاری اعلام شده است. این نقص می‌تواند باعث غیرفعال شدن ناخواسته سیستم کنترل پایداری شده و این اتفاق قوانین فدرال را نقض می‌کند. اسناد فراخوان هیچ اشاره‌ای به تصادفات یا حوادث ناشی از خرابی سیستم ندارند.

این مشکل فقط بر نسل فعلی پیکاپ‌های رم ۱۵۰۰ تولید شده از سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارد. مشکل ایجاد شده یک نقص نرم‌افزاری مربوط به سیستم ترمز ضد قفل است. اسناد منتشرشده آن را به‌عنوان یک نقص نرم‌افزار ماژول کنترل در سیستم ضد قفل توصیف می‌کنند که می‌تواند به‌طور غیرمنتظره‌ای سیستم کنترل پایداری را غیرفعال کند. اگر این اتفاق بیفتد، چراغ هشدار برای کنترل ضد قفل یا پایداری روشن می‌شود.

ترمز ضد قفل یا ABS یک سامانهٔ ایمنی برای ترمز در خودرو‌ها است که مانع قفل شدن چرخ‌های اتومبیل در هنگام ترمز گرفتن توسط راننده می‌شود. از دست دادن کنترل پایداری در یک پیکاپ فول سایز در زمان نامناسب، می‌تواند منجر به وضعیت نامطلوبی برای رانندگان شود.

رفع این مشکل آسان است. کمپانی رم نرم‌افزار جدیدی را برای ماژول کنترل ضد قفل نصب خواهند کرد تا سیستم را به‌روز کنند و مشکلی که کنترل پایداری را غیرفعال می‌کند از بین می‌برند.

این چهل و چهارمین فراخوانی است که فیات کرایسلر تاکنون در سال جاری صادر کرده است. فورد همچنان با ۴۶ فراخوان تا اوایل سپتامبر در بین همه خودروسازان پیشتاز است، اما هر دو شرکت عملاً از نظر تعداد کل خودرو‌های فراخوان شده برابر هستند.

نظر شما