شناسهٔ خبر: 68608033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد؛

مراجعه ۶۳ نفر از ابتدای سال به مراکز درمانی به دلیل غرق‌شدگی

بندرعباس- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در هنگام شنا، از مراجعه ۶۳ نفر به مراکز درمانی استان به دلیل حوادث غرق شدگی در پنج ماه نخست سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر کمالی با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست سال ۶۳ نفر متأثر از حوادث غرق شدگی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند، افزود: متأسفانه ۱۳ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی، از عموم مردم درخواست کرد تا در شرایط نامناسب جوی مانند دریای طوفانی، وجود رعد و برق و باد شدید از شنا کردن در دریا و رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی همچنین به اهمیت شنا کردن در مناطق حفاظت‌شده و دارای نجات غریق اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهند که حوادث غرق شدگی در مناطق غیرمجاز که نجات غریق حضور ندارد بسیار بیشتر از مناطق حفاظت شده است.

کمالی در ادامه توصیه کرد که حتی شناگران ماهر نیز تنها در محل‌های مجاز و تحت نظارت شنا کنند و از شنا در قسمت‌های عمیق دریا و رودخانه‌ها که عمق آن قابل شناسایی نیست، خودداری کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به آمار غرق شدگی در برخی از رودخانه‌های استان به ویژه رودخانه سیخوران و بنگلایان بندرعباس و برخی سواحل استان گفت: افراد ناآشنا به شنا نباید برای نجات دیگران وارد آب شوند زیرا این اقدام می‌تواند موجب غرق شدن خود و فرد نیازمند کمک شود؛ در چنین مواقعی ضمن تماس با سازمان‌های امدادرسان از جمله اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی و درخواست کمک تا حضور نیروهای امدادی از روش‌های ایمن‌تری مانند انداختن طناب، چوب و یا ایجاد حلقه استفاده شود.

نظر شما