شناسهٔ خبر: 68606311 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

چه بر سر برانکو آمده است؟

فیفادی ماه سپتامبر برای تیم‌های مطرح آسیایی با پیگیری رقابت‌های انتخابی جام جهانی به پایان رسید که ژاپنی‌ها بهترین عملکرد را داشتندو چینِ برانکو هم ناامیدکننده بود.

صاحب‌خبر -

مسابقات دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، فعالیت خود را در فیفادی اخیر آغاز کرد؛ آن‌هم در حالی‌که ۱۸ تیم برتر قاره کهن در ۳ گروه ۶ تیمی تقسیم شده‌اند و قرار است سرانجام مسابقات دور سوم، ۲ تیم از هر گروه مستقیماً راهی جام جهانی ۲۰۲۶ شود و تیم‌های سوم و چهارم هر گروه هم به دور چهارم انتخابی راه یابند. تیم ملی ایران به لحاظ کسب نتیجه، شروع خوبی در دور سوم مسابقات انتخابی جام جهانی داشت و ملی‌پوشان با کسب ۲ پیروزی یک‌گله از سد قرقیزستان و امارات گذشتند تا با رکورد کسب ۱۰۰ درصد امتیاز به کار خود در فیفادی ماه سپتامبر پایان دهند.

صدرنشینی ازبک‌ها و شگفتی‌سازی کره‌شمالی در گروه ایران
تیم ملی ایران با تیم‌های ازبکستان، امارات، کره‌شمالی، قطر و قرقیزستان در گروه نخست دور سوم انتخابی جام جهانی همگروه است. ازبک‌ها از حیث شمار گل زده، عملکرد موفق‌تری نسبت به تیم ملی ایران داشتند و ثبت ۴ گل در ۲ بازی اخیر مقابل تیم‌های ملی کره‌شمالی و قرقیزستان سبب شد تا آن‌ها با ۶ امتیاز در قامت تیم صدرنشین گروه به کار خود در فیفادی ماه سپتامبر پایان دهند.

اماراتی‌ها بعد از شکست دادن قطر، مقابل ایران مغلوب شدند تا ۳ امتیاز بمانند و تیم ملی کره‌شمالی هم بعد از شکست در دیداری نزدیک مقابل ازبکستان، یک امتیاز ارزشمند را برابر قطر به‌دست آورد تا فعلاً تیم چهارم گروه باشد! قطری‌ها هم در قامت قهرمان قاره آسیا فقط یک امتیاز از ۶ امتیاز ممکن را به‌دست آوردند و عملکرد دور از انتظاری داشتند و تیم ملی قرقیزستان هم بدون کسب برد به کارش در فیفادی ماه سپتامبر پایان داد.

رقابت شانه‌به‌شانه اردن، کره‌جنوبی و عراق
تیم ملی اردن در فیفادی ماه سپتامبر توانست کار خود را با کسب نتیجه تساوی برابر کویت آغاز کند و آن‌ها روز گذشته با نتیجه ۳ بر یک از سد فلسطین گذشتند تا به لطف ثبت بیشترین گل در گروه دوم، صدرنشین این گروه شوند. تیم ملی کره‌جنوبی بعد از توقف دور از انتظار مقابل فلسطین، روز گذشته از سد تیم ملی عمان گذشت تا یاران سون هیونگ‌مین هم با ۴ امتیاز به کار خود در فیفادی ماه سپتامبر پایان دادند.

تیم ملی عراق هم بعد از شکست دادن عمان در گام نخست، روز گذشته برابر کویت متوقف شد تا عراقی‌ها هم ۴ امتیازی شوند و رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با تیم‌های ملی اردن و کره‌جنوبی داشته باشند. در این گروه، کویت هم جزو تیم‌های بدون باخت است و با ۲ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد و تیم‌های ملی فلسطین و عمان با یک و صفر امتیاز در رتبه‌های پنجم و ششم حضور دارند.

غولی به نام ژاپن در گروه مرگ!
تیم ملی ژاپن عملکردی خیره‌کننده در فیفادی ماه سپتامبر داشت؛ چرا که شاگردان هاجیمه موری‌یاسو توانستند ابتدا با ۷ گل چین را تحقیر کنند و سپس بردی ۵ گله را مقابل بحرین به‌دست آوردند تا مقتدرانه صدرنشین گروه سوم دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ موسوم به گروه مرگ شوند. تیم ملی عربستان بعد از تساوی ناامیدکننده مقابل اندونزی در گام نخست، کامبکی درخشان برابر چین داشت و شاگردان روبرتو مانچینی با وجود ۱۰ نفره‌شدن، ۳ امتیاز را از چنگ چینی‌ها در آوردند تا با ۴ امتیاز، تیمِ دوم جدول رده‌بندی گروه سوم شوند.

بحرینی‌ها با شگفتی‌ساز هفته نخست بودند و استرالیا را از پیش برداشتند، اما شکست تحقیرآمیز برابر ژاپن باعث شد تا آن‌ها ۳ امتیاز در رتبه سوم گروه‌شان بمانند. تیم ملی اندونزی هم با متوقف‌کردن تیم‌های عربستان و استرالیا، دست به کار بزرگی زد و ۲ امتیاز ارزشمند به‌دست آورد. استرالیایی‌ها با ثبت عملکردی ناامیدکننده فقط یک امتیاز گرفتند تا در رتبه پنجم جدول ۶ تیمی گروه مرگ قرار گیرند! ضعیف‌ترین عملکرد این گروه هم متعلق به تیم ملی چین با هدایت برانکو ایوانکوویچ است؛ تیمی که ابتدا برابر ژاپن تحقیر شد و سپس مقابل عربستانِ ۱۰ نفره، برد یک‌گله خود را با شکست ۲ بر یک عوض کرد تا هم از رویای کسب سهمیه جام جهانی ۲۰۲۶ دور شود و هم برانکو بیش از پیش به اخراج از هدایت تیم ملی چین نزدیک گردد!

 

منبع: فوتبال ۳۶۰

نظر شما