شناسهٔ خبر: 68603882 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش دیرهنگام به ترافیک تهران

دنیای‌اقتصاد : شدت گرفتن ترافیک شهر تهران طی ماه‌‌های اخیر باعث افزایش نارضایتی ساکنان این کلان‌شهر شده است؛ اگرچه سال‌هاست پایتخت‌‌نشینان با چالش ترافیک شهری مواجه هستند، اما مشاهدات شهروندان از شدت گرفتن و حاد شدن مساله ترافیک طی ماه‌‌های اخیر حکایت دارد. در چنین شرایطی اعضای شورای شهر تهران نسبت به مساله افزایش ترافیک در شهر تهران واکنش نشان‌‌ داده‌اند.

صاحب‌خبر -

مشاهدات شهروندان تهرانی از افزایش پیک ترافیک صبح شهر و پیک ترافیک شب تهران حکایت دارد؛ در حالی که شهروندان تهران پارک دوبله و حتی سوبله در معابر شهری، تخلف موتورسواران و عدم‌توسعه کافی حمل‌‌ونقل عمومی را در بروز این ترافیک شهری مقصر می‌‌دانند؛ در جلسه صبح روز سه‌‌شنبه شورای شهر تهران مهدی اقراریان به موضوع ترافیک شهر تهران اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر تهران با ترافیکی غیرقابل قبول مواجه بود، به‌‌ گونه‌‌ای که مسیر یک دقیقه‌‌ای در ۲۰ دقیقه‌‌ طی می‌شود. وی افزود: در برخی از معابر شاهد آن هستیم که در یک لاین گاری‌‌ها، یک لاین موتورها و خودروها متوقف می‌‌شوند و وانت‌‌بارها نیز زیر تابلوهای توقف ممنوع به صورت مستمر پارک می‌کنند و حتی به عنوان انباری از آنها استفاده می‌شود. از شرکت ساماندهی مشاغل و پلیس تقاضا می‌‌کنیم که این موضوع را حل کنند و اینگونه نباشد که هر فردی در هر جایی بساط‌‌گستری کند و حتی اجازه نمی‌‌دهند شهروندان به راحتی در پیاده‌‌روها تردد داشته باشند.

درحالی اعضای شورای شهر تهران نیز مانند شهروندان عادی از ترافیک شهری ناراضی هستند و در جلسات شورای شهر به اعلام دلایل واضح آن بسنده می‌کنند که از آنها انتظار ارائه راهکار کارشناسی به‌‌منظور رفع این چالش می‌رود. ظرف روزهای آینده با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس؛ تهران با افزایش بار ترافیک شهری مواجه خواهد شد؛ این موضوع از هم‌‌اکنون نگرانی‌های جدی میان عموم مردم ایجاد کرده است. به‌‌نظر می‌رسد که مسوولان شهری برنامه‌‌ای ویژه برای کاهش بار ترافیک در هفته‌‌های ابتدایی مهر ماه ندارند و این موضوع می‌تواند چالش ترافیک شهر تهران را در آغاز فصل مدارس دوچندان کند.

نظر شما