شناسهٔ خبر: 68602371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

بمب خبری کرملین درباره پوتین

سخنگوی کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ايسنا ، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) خود اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» امسال نیز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور نخواهد یافت.

پسکوف گفت: پوتین برنامه‌ای برای رفتن به نیویورک ندارد. او در سال‌های اخیر به آنجا نرفته است. ایالات متحده کشوری است که تعهدات خود را به عنوان میزبان مقر سازمان ملل به بهترین نحو انجام نمی‌دهد. بنابراین، احتمالاً در حال حاضر مکان مناسبی برای سفر نیست.

بنابر گزارش شبکه راشا تودی، آخرین باری که پوتین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت و سخنرانی کرد در سال ۲۰۱۵ بود. او در سال ۲۰۲۰ نیز یک سخنرانی از پیش ضبط شده در این مراسم قرائت کرد.

 

ریاست هیأت روسیه در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل را «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه بر عهده خواهد داشت.

مقامات روسیه بارها آمریکا را به عدم اجرای تعهداتش در سازمان ملل متهم کرده و به تاخیرهای طولانی در صدور ویزا برای پرسنل دیپلماتیک روسیه اشاره دارند. ایالات متحده در آوریل ۲۰۲۳ از ورود روزنامه‌نگاران روس همراه لاوروف به مقر سازمان ملل خودداری کرد و مقامات واشنگتن آنها را به پروپاگاندا متهم کردند.

کی‌یف به نشان دادن ماهیت خود ادامه می‌دهد


سخنگوی کرملین همچنین درباره حملات اوکراین به مناطق مسکونی در روسیه تاکید کرد هیچ راهی برای مرتبط ساختن حملات شبانه به مناطق مسکونی با جنگ وجود ندارد.

او افزود: رژیم کی‌یف به نشان دادن ماهیت خود ادامه می‌دهد. اینها دشمنان ما هستند. بنابراین، باید به عملیات نظامی ادامه دهیم تا از خود در برابر چنین چهره‌ای از چنین رژیمی محافظت کنیم.

این مقام روس خاطر نشان کرد: کرملین معتقد است که سربازان روس تجربه قابل توجهی در دفع حملات پهپادی به دست آورده و نتایج خوبی از خود نشان می‌دهند.

مناظره ترامپ و بایدن را تماشا نمی‌کنیم


پسکوف همچنین تاکید کرد کرملین قصد ندارد مناظره‌های تلویزیونی بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تماشا کند.

وی در پاسخ به سوالی در این باره گفت: نه، ما برنامه ای برای تماشا نداریم. انتظار داشتن چیزی [از این بحث‌ها] کار ما نیست. این، کار رای‌دهندگان آمریکایی است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ادامه احتمال اینکه ولادیمیر پوتین در روز سه‌شنبه تماس‌های بین‌المللی داشته باشد را رد نکرد و افزود: امروز، تماس‌های بین‌المللی [پوتین] را منتفی نمی‌دانیم. در این باره به شما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و به‌علاوه تعدادی دیدار با رئیس‌جمهور نیز انجام می‌شود، اما در قالب پشت درهای بسته.

پوتین مانورهای راهبردی روسیه را دنبال می‌کند


پسکوف در بخش دیگری از این نشست خبری یادآور شد رئیس‌جمهور روسیه، مرحله فعال مانورهای راهبردی اقیانوس ۲۰۲۴ (Ocean-۲۰۲۴) را از طریق ویدئو کنفرانس دنبال خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرد که نیروی دریایی روسیه رزمایش راهبردی برنامه ریزی شده «Ocean-۲۰۲۴» را در اقیانوس آرام و منجمد شمالی، دریای مدیترانه، خزر و بالتیک آغاز کرده است. این رزمایش تا ۱۶ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

وی توضیح داد: پوتین روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر نیز در کرملین به کار خود ادامه می‌دهد. بنابراین، او امروز در آغاز مرحله فعال رزمایش‌های فرماندهی و ستادی راهبردی «Ocean-۲۰۲۴» از کرملین و به‌صورت ویدئو کنفرانس این رزمایش را دنبال خواهد کرد.

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد رئیس جمهور روسیه بیانیه‌ای نیز در این رابطه خواهد داد.

این مقام روسیه همچنین در پاسخ به سوالی درباره تمرینات ناتو که همزمان با رزمایش «Ocean-۲۰۲۴» برگزار می‌شود، تاکید کرد این یک روش معمول برای انجام تمرینات متقابل است.

نظر شما