شناسهٔ خبر: 68601591 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

دلیل کسادی بازار خرید محصولات کرمان‌موتور از نمایندگی

قیمت مدل‌هایی مثل جک J4 و KMC T8 در نمایندگی کرمان‌موتور از بازار آزاد سبقت گرفته

صاحب‌خبر -

فرارو - افزایش قیمت محصولات کرمان‌موتور نیمه دوم شهریور امسال کلید خورد و حالا مدل‌هایی مثل جک J4 و KMC T8 در نمایندگی رسما بیشتر از بازار آزاد فروخته می‌شوند. جک J4 و KMC T8 در نمایندگی به‌ترتیب ۸۵ و ۱۰۲ میلیون بالاتر از ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها در بازار آزاد قیمت دارند و بحث خواب پول و انتظار سه ماهه برای دریافت خودرو از نمایندگی، توجیه اقتصادی خرید جک J7 و جک S3 را زیر سوال می‌برد.

به گزارش فرارو؛ جک J4 کرمان‌موتور کنار مدل‌های دیگری مثل ام‌وی‌ام X22 پرو مدیران خودرو، در دسته ارزان‌ترین محصولات مونتاژی بازار خودرو ایران قرار می‌گیرد. تا قبل افزایش قیمت محصولات کرمان‌موتور در نمایندگی که نیمه دوم شهریور امسال اتفاق افتاد، خرید جک J4 از نمایندگی کرمان‌موتور حدود ۷۸۰ میلیون تومان هزینه داشت، اما قیمت جک J4 با افزایش تقریبا ۱۰۰ میلیونی به حدود ۸۸۰ میلیون تومان رسید.

قیمت جک J4 در بازار آزاد، اما کمتر از این حرف‌هاست و فروشنده‌ها فعلا روی عددی نزدیک ۷۸۵ میلیون تومان اتفاق نظر دارند. قیمت جک J4 در بازار آزاد با این اوصاف ۸۵ میلیون تومان کمتر از نرخ مصوب نمایندگی است. تازه وقتی سراغ ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها می‌رویم، با نرخ‌هایی کمتر از ۷۸۵ میلیون تومان هم روبرو می‌شویم.

KMC T8 شرایطی مشابهی جک J۴ دارد. قیمت KMC T8 در نمایندگی کرمان‌موتور یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان است و با حدود ۱۰۰ میلیون تومان کمتر از نرخ تعیین‌شده برای قیمت نمایندگی KMC T8، امکان خرید از بازار آزاد وجود دارد. محصولی که به‌طور متوسط یک میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت خورده است. علاوه بر جک J4 و KMC T8، خرید دو مدل دیگر از محصولات کرمان‌موتور از نمایندگی توجیه اقتصادی ندارد.

خرید محصولات کرمان‌موتور مثل خیلی از پیش‌فروش‌های دیگر خودروسازان، با موعد تحویل سه ماهه انجام می‌شود. همین موضوع بحث خواب پول به‌مدت ۹۰ روز برای خرید امثال جک S3، X5 و J۷ را مطرح می‌کند.

KMC X5 یکی از کراس‌اوور‌های نسبتا جدید بازار است و از اسفند سال گذشته به فهرست محصولات کرمان‌موتور اضافه شده است. این یکی زمستان سال گذشته با قیمت یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان روانه بازار شد، اما همزمان با افزایش قیمت محصولات کرمان‌موتور در شهریور امسال، روبری اسم KMC X5 رقمی معادل یک میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان به چشم می‌خورد. قیمت KMC X5 در بازار آزاد برخلاف روندی که در نمایندگی داشته، رو به کاهش است و از حول‌وحوش دو میلیارد تومان در فروردین امسال، به یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان رسیده است.

چرا خرید محصولات کرمان‌موتور از نمایندگی توجیه اقتصادی ندارد؟ قیمت KMC T8 در نمایندگی کرمان‌موتور حدود ۱۰۲ میلیون بیشتر از بازار آزاد است

اختلاف قیمت KMC X5 نمایندگی و بازار به این ترتیب به کمتر از ۱۰۹ میلیون تومان رسیده و این عدد برای جک S3 حدود ۱۳۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

قیمت جک S3 در نمایندگی با افزایش ۹۰ میلیون تومانی و عبور از مرز یک میلیارد تومان، یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان تعیین شده و می‌شود با حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان بیشتر، سراغ خرید جک S3 از بازار آزاد رفت.

قیمت جک S3 در بازار آزاد به‌طور متوسط یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است، اما با کمی جست‌وجو در بازار و آگهی‌های جدید فروشنده‌ها، می‌شود گزینه‌هایی نزدیک نرخ مصوب نمایندگی پیدا کرد. مثلا فروشنده جک S3 مدل ۱۴۰۳ در تهران، با تعیین رقمی معادل یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان، حاضر به رد کردن این کراس‌اوور است.

بیشتر بدانید| سبقت قیمت خودرو در نمایندگی از بازار آزاد، فقط مختص محصولات کرمان‌موتور نیست و همین شرایط برای تیگو ۸ پرو e مدیران‌خودرو و بستیون T77 بهمن‌موتور وجود دارد

جک J7 یکی دیگر از همین گزینه‌هاست. قیمت جک J۷ در بازار آزاد به‌طور متوسط یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است. گفتیم به‌طور متوسط وگرنه قیمت جک J۷ توسط برخی فروشند‌ه‌ها کمتر از این محدوده تعیین شده و به‌عنوان مثال، یکی از فروشنده‌های جک J۷ در کرج با پیشنهادی نزدیک یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان دنبال مشتری می‌گردد. جک J7 توسط کرمان‌موتور تا الان یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و نسبت به قیمت مصوب قبلی که یک میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان بود، ۱۳۴ میلیون تومان گران شده است.

KMC T9 فعلا تنها گزینه منطقی برای خرید از نمایندگی کرمان‌موتور است. باوجود رشد ۱۹۱ میلیون تومانی قیمت KMC T9 در نمایندگی، تا بازار آزاد ۲۸۰ میلیون تومان اختلاف وجود دارد و فعلا حدود دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بابت خریدوفروش این پیکاپ جدید ردوبدل می‌شود. با همه این حرف‌ها نباید فراموش کنیم قیمت KMC T9 در بازار آزاد روند نزولی دارد. طوریکه از نیمه اول شهریور امسال تا الان یعنی کمتر از یک ماه، حدود ۱۳۰ میلیون تومان از قیمت KMC T9 در بازار آزاد آب رفته و مشخص نیست این روند تا سه ماه دیگر که موعد تحویل دور جدید مدل‌های KMC T9 فرامی‌رسد، به کجا ختم می‌شود.

قیمت محصولات کرمان‌موتور

محصولات کرمان‌موتور

قیمت قدیم نمایندگی

قیمت جدید نمایندگی

قیمت بازار

جک J4

779 میلیون

870 میلیون

785 میلیون

KMC T8

یک میلیارد و 697 میلیون

یک میلیارد و 697 میلیون

یک میلیارد و 595 میلیون

KMC T9

یک میلیارد و 979 میلیون

دو میلیارد و 170 میلیون

دو میلیارد و 450 میلیون

KMC X5

یک میلیارد و 387 میلیون

یک میلیارد و 526 میلیون

-

جک J7

یک میلیارد و 342 میلیون

یک میلیارد و 476 میلیون

یک میلیارد و 580 میلیون

جک S3

930 میلیون

یک میلیارد و 20 میلیون

یک میلیارد و 150 میلیون

برچسب‌ها:

نظر شما