شناسهٔ خبر: 68598553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

خداحافظ پپ: سی تی آماده برای وداع بزرگ!

منچسترسیتی خود را برای خداحافظی با پپ گواردیولا آماده می‌کند و هراسی هم از این بمب بزرگ ندارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا که در پایان این فصل قراردادش با منچسترسیتی به پایان می‌رسد، در ماه می‌2024 گفت: «واقعیت این است که من به ترک سیتی نزدیک‌تر از ماندن هستم.»

سرمربی اسپانیایی توضیح داد: «ما با باشگاه صحبت کرده‌ایم و اکنون احساس من این است که می‌خواهم بمانم. فصل آینده نیز خواهم ماند و در پایان فصل دوباره صحبت خواهیم کرد.»

باشگاه انگلیسی همچنان امیدوار است که پپ را برای امضای قرارداد جدید متقاعد کند، اما آنها همچنین خود را برای آینده‌ای بدون مربی اسپانیایی آماده می‌کنند.

دوران پپ گواردیولا در منچسترسیتی نمی‌توانست موفق‌تر از این باشد. این مربی در مدت حضور خود در ورزشگاه اتحاد در مجموع 18 جام کسب کرده است و هدف این است امسال نیز این تعداد را افزایش دهد. بنابراین طبیعی است که مدیران باشگاه نگران جدایی احتمالی او در پایان قراردادش در ژوئن 2025 باشند.

در سیتی همچنان هدف اصلی این است که مربی را متقاعد کنند تا قراردادش را تمدید کند، اما بعید است تصمیم گواردیولا تا پایان امسال و ابتدای سال آینده اعلام شود. 

300 میلیون یورو برای خریدها

در انتظار برای رای دادگاه 115 تخلف سیتی که در صورت مجرم شناخته شدن می‌تواند عواقب بسیار منفی داشته باشد، منچسترسیتی برنامه‌ای خاص برای جدایی احتمالی گواردیولا دارد.

این باشگاه که در صدر فوتبال انگلیس قرار دارد، با مالک اماراتی و به لطف موفقیت‌هایش با پپ درآمدش سر به فلک کشیده به طوری که تابستان آینده آنها می‌توانند 300 میلیون یورو برای نقل و انتقالات هزینه کنند.

موقعیت مالی قدرتمند منچسترسیتی به لطف سرمایه‌گذاری مالکش شیخ منصور پس از خرید وی در سال 2008 تثبیت شده است.

اما یک دوره موفقیت بی‌سابقه در دوران مربیگری گواردیولا به باشگاه اجازه داد تا جریان‌های سودآوری از درآمد تجاری ایجاد کند که توانایی آبی‌ها برای هزینه هنگفت در بازار چند برابر شود.

بازسازی اتحاد و سود بیشتر

در طول بازار نقل و انتقالات، سیتی بیش از 165 میلیون یورو در بازار نقل و انتقالات از فروش بازیکن به دست آورد و درآمد باشگاه پس از کسب سه گانه به بیش از 840 میلیون یورو افزایش یافت، رقمی که همچنان می‌تواند افزایش یابد.

گویی این کافی نبود چون سیتی در حال بازسازی جایگاه شمالی اتحاد است که 6000 صندلی اضافی را در خود جای می‌دهد و ظرفیت ورزشگاه را به بیش از 60000 تماشاگر افزایش می‌دهد. این پروژه همچنین شامل یک هتل مجلل و فضاهای بیشتر برای طرفداران است.

در واقع در دو سال گذشته، منچسترسیتی که در حال کار بر روی بازسازی اتحاد است که بیش از 130 میلیون یورو سودآوری خواهد داشت.

با این طرح اقتصادی، شیخ منصور از خلدون المبارک، رئیس اجرایی، خواسته است تا هر کاری که لازم است برای حفظ پپ گواردیولا در منچستر پس از سال 2025 انجام دهد. با این حال محرومیت‌های احتمالی منچسترسیتی به‌خاطر 115 تخلف خود می‌تواند برای پپ گواردیولا در تصمیم‌گیری درباره آینده خود در منچستر و سیتی تعیین کننده باشد.

حتی با این وجود، سیتی معتقد است توانسته شرایط را به گونه‌ای کند که با رفتن پپ نیز در کوتاه مدت به باشگاه ضربه بزرگ از نظر کیفیتی وارد نشود. سیتی نمی‌خواهد پپ را از دست بدهد اما از طرف دیگر برای خداحافظی با او کاملا آماده به نظر می‌رسد.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما