شناسهٔ خبر: 68598070 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

وزیر خارجه آمریکا: روسیه محموله‌هایی از موشک‌های بالستیک ایرانی را دریافت کرده است

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا: روسیه محموله‌هایی از موشک‌های بالستیک ایرانی را دریافت کرده است. روسیه در هفته‌های آینده از موشک‌های بالستیک ایرانی استفاده خواهد کرد. وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: اسرائیل در معرض حمله ایران قرار دارد و ما آماده‌ایم تا در مقابله با آن به اسرائیل کمک کنیم

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به لندن و دیدار با همتای انگلیسی خود، به مسائلی از جمله جنگ در اوکراین و غزه پرداخت و بار دیگر اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرد.

«دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) در لندن میزبان همتای آمریکایی خود بود و یک سری مسائل از جمله جنگ در اوکراین و غزه و مسائل بین‌المللی دیگری در گفت‌وگوی آن‌ها مطرح شد.

دیوید لمی، وزیر خارجه انگلیس و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روی مسائل دوجانبه و همچنین مسائلی در حوزه هند-پاسیفیک تمرکز داشتند.

بلینکن گفت: «ما به طور شبانه‌روزی با بریتانیا در مورد مسائل امنیتی جهانی در تماس هستیم.»

دیلپمات آمریکایی به رابطه بین ایالات متحده و بریتانیا اشاره کرد و گفت: «این برای مردم ما ویژه و ضروری است.»

بلینکن همچنین با اشاره به جنگ اوکراین گفت: «ایالات متحده و بریتانیا از اوکراین حمایت می‌کنند و ما طی روزهای آتی با هم به کی‌یف سفر خواهیم کرد.»

به ادعای بلینکن، بیش از ۵۰ کشور از اوکراین حمایت می‌کنند

او همچنین با طرح اتهاماتی علیه ایران، گفت: «یکی از دلایل تداوم حملات پوتین به اوکراین، حمایت چین است و ما کسانی که ماشین جنگی روسیه را تغذیه می‌کنند، پاسخگو خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا رسماً ایران را به ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرد و گفت: «ما به‌صورت آشکار و خصوصی به ایران هشدار داده‌ بودیم که برداشتن این گام یک تشدید خطرناک خواهد بود. روسیه در حال حاضر محموله‌هایی از این موشک‌ها را دریافت کرده است».

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: روسیه محموله‌هایی از موشک‌های بالستیک ایرانی را دریافت کرده است. روسیه در هفته‌های آینده از موشک‌های بالستیک ایرانی استفاده خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد:  اسرائیل در معرض حمله ایران قرار دارد و ما آماده‌ایم تا در مقابله با آن به اسرائیل کمک کنیم

بلینکن همچنین با اشاره به تحولات غرب آسیا و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی گفت: «ما در مورد تلاش‌های مداوم خود برای پایان دادن به تشدید وضعیت در خاورمیانه صحبت کردیم. دستیابی به آتش‌بس بهترین راه برای بازگرداندن گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) و رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه است.»

وزیر خارجه آمریکا بدون توجه به کارشکنی‌ها و جنایات صهیونیست‌ها گفت: «اسرائیل از طرف ایران به حمله تهدید می‌شود و ما آماده‌ایم به آن در مقابله با آن کمک کنیم.»

آنتونی بلینکن همچنین گفت، آمریکا اواخر امروز تحریم‌های بیشتری را علیه ایران از جمله «ایران‌ایر» اعلام خواهد کرد.

او در ادامه اتهام‌زنی‌هایش افزود: «موشک‌های ایران به روسیه ظرفیت و انعطاف بیشتری می‌دهد و به جنگ علیه اوکراین دامن می‌زند.»

وزیر خارجه انگلیس هم گفت: «من با بلینکن درباره حمایت از اوکراین، اقدامات ایران و تلاش‌هایی برای برقراری ثبات در منطقه صحبت کردم.»

این دیپلمات ارشد انگلیسی ادامه داد: «در یک دنیای ناایمن، مهمتر این است که ما کشورهایی بسیار همسو باشیم.»

آنتونی بلینکن همچنین قرار است اواخر امروز با «کر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس ملاقات کند. استارمر هم قرار است روز جمعه با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار داشته باشد.

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما