شناسهٔ خبر: 68597860 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ادعاهای ضد ایرانی وزرای خارجه انگلیس و آمریکا در لندن + عکس

منبع: ایرنا

اقتصادنیوز: وزرای امور خارجه انگلیس و آمریکا ظهر سه شنبه به وقت محلی پس از رایزنی های دو جانبه در لندن، ادعاها درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین و پشتیبانی از گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا را تکرار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با دیوید لمی همتای انگلیسی خود این ادعا را تکرار کرد که حمایت نظامی ایران از روسیه ناقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

خبر مرتبط
ورود بلینکن به لندن/ رایزنی درباره جنگ اوکراین و غزه

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا برای رایزنی درباره تحولات جنگ اوکراین و غزه وارد لندن شد.

وی در حالی که مقام‌های کشورمان بارها همکاری‌ نظامی با روسیه در جنگ اوکراین را رد کرده‌اند، مدعی شد: تهران از مدت‌ها پیش پهپادهای مرگبار در اختیار مسکو قرار داده، کارخانه تولید آن را در روسیه راه‌اندازی کرده و کارکنان روس را آموزش داده است.

171386883

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن پیشتر درباره ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه هشدار داده بود افزود: روسیه اکنون محموله موشکی را دریافت کرده و قصد دارد ظرف هفته‌های آینده از آن‌ها علیه اوکراین استفاده کند. این تحول باعث افزایش چشمگیر تنش‌ها می‌شود.

بلینکن در ادامه اظهارات ادعایی خود مدعی شد: افزایش همکاری‌ها میان روسیه و ایران، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و نشان می‌دهد که تا چه اندازه اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در مرزهای فراتر از خاورمیانه اثرگذار است.

وی عنوان کرد که واشنگتن طی روزهای اخیر، اسناد ادعایی درباره همکاری موشکی ایران و روسیه در جنگ اوکراین را در اختیار شرکای این کشور قرار داده و درباره تحریم‌های جدید رایزنی کرده است. بلینکن ادامه داد: ایالات متحده امروز تحریم‌های بیشتری را علیه تهران، شامل تدابیر بیشتری علیه ایران‌ایر اعلام خواهد کرد. انتظار داریم که متحدان و شرکای ما نیز تدابیر خودشان را اعلام کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما