شناسهٔ خبر: 68597630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دفاع از پایان نامه «مقایسه مفاهیم قرآنی طغیان،اسراف و اتراف با تأکید بر تفسیر المیزان »

حوزه/جلسه دفاعیه پایان نامه «مقایسه مفاهیم قرآنی طغیان،اسراف و اتراف با تأکید بر تفسیر المیزان » در موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،خانم ثریا حیدری سنگاچین طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه امروز از پایان نامه خود با موضوع «مقایسه مفاهیم قرآنی طغیان،اسراف و اتراف با تأکید بر تفسیر المیزان »با داوری حجت الاسلام اسماعیلی و با راهنمایی خانم قنبری دفاع کرد.

حیدری در دفاع از پایان نامه خود اظهار داشت: قرآن ثروت فراوانی که موجب سرمستی انسان وغفلت او می شود را عاملی مهم و اساسی در طغیان‌گری در زمین برمی‌شمارد و بیان می‌کند که ثروتمندان و کسانی که از رزق زیاد و گسترده بهره‌مندند، در جامعه بغی و فساد پیشه می‌کنند و زمینۀ فساد اجتماعی را فراهم می‌آورند.

وی گفت: بین ثروت و اسراف و طغیان بشر در جامعه رابطه‌ای وجود دارد که آیات بسیاری بدان اشاره دارد. به این معنا که اشرافی‌گری منش و خصلت اسراف‌کاری را پدید می‌آورد و آدمی را از رفتارهای هنجاری به‌سوی نابهنجاری می‌کشاند؛ بلکه چنان که قرآن در تعریف اسراف بیان می‌کند، اشرافیت، آدمی را به فساد سوق داده و از اصلاح‌ باز می‌دارد.

حیدری افزود: ضرورت بحث از آنجایی مهم است که به نظر می رسد این فرهنگ سرکشی توأم با سرمستی از نعمت فراوان و زیاده روی در مصرف به طور نامحسوس در جامعه نهادینه شده وعکس العمل افراد جامعه درباره این معضل کمتر دیده می شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: بررسی و تحلیل آیات قرآن نشان می‌دهد که رابطه‌ای قوی میان ثروت و اسراف و طغیان‌گری است.

نظر شما