شناسهٔ خبر: 68594098 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کاظمی مطرح کرد؛

ارائه شناسنامه اخلاقی به معلمان کذب است

وزیر آموزش و پرورش گفت: ارائه شناسنامه اخلاقی به معلمان کذب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال بازگشایی مدارس هستیم گفت: همه پای کار و تلاش هستیم و اولویت اول ما بازگشایی مدارس است تا کلاسی خالی از معلم نباشد.

وی با بیان اینکه کارها خوب پیش می‌رود افزود: همیشه کمبود معلم داشته‌ایم ولی این کمبود را پر و جبران می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه جبران کمبود معلم ادامه داد: همان طور که طی ۴۰ سال گذشته کمبود معلم جبران شده، امسال هم بهتر از قبل جبران می‌شود اما نباید نگران بود.

کاظمی با بیان اینکه پیگیر تکمیل ظرفیت معلمان هستیم گفت: موضوع شناسنامه اخلاقی معلمان کذب محض است و اگر کانالی و جایی مطرح کرده، مستندات را ارائه دهد و من جواب می‌دهم؛ خیلی حرف‌ها در فضای مجازی گفته می‌شود؛ افرادی که با سخنان کذب فضای آموزش و پرورش را آلوده می‌کنند باید پاسخگو باشند؛ از آن آدم سوال کنید که این حرف را آقای کاظمی کجا زده، مستندات را بیاورید و من جواب می‌دهم.

وی با بیان اینکه تقویت زبان فارسی در برنامه آموزش و پرورش و جزو ارکان نظام تعلیم و تربیت است افزود: اساس و پایه نظام تعلیم و تربیت بر زبان فارسی بنا نهاده شده، اینکه مسئله بدیهی است اما ما برای تقویت هویت ملی و دینی خود از آثار ماندگار و ارزشمندی که مجموعه‌ای از مفاهیم بلند دینی، اخلاقی، ایمانی و انسانی دارد در فعالیت‌های فوق برنامه و در جشنواره‌ها و در مدل‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

کاظمی با بیان اینکه این جشنواره سال دیگر برای همه دانش آموزان کشور برگزار می‌شود به بدهی مدارس و قطع آب مدارس اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس مشکل را حل می‌کنند، راهکار نمی‌خواهد؛ ممکن است به خاطر بدهی، آب برخی مدارس قطع شده باشد؛ بدهی پرداخت و اگر نیاز باشد تمام دستگاه‌های کشور به آموزش و پرورش کمک می‌کنند و مطمئن باشید آب و برق هیچ مدرسه‌ای قطع نخواهد ماند.

وی افزود: سرانه‌های آموزشی در دستور کار همکاران است؛ پیگیری می‌کنند و به محض وصول اطلاع رسانی می‌شود.

نظر شما