شناسهٔ خبر: 68593626 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش روزانه بورس ۲۰ شهریور/ بورس بی اعتنا به افزایش نیما

بازار سرمایه بی توجه به افزایش نرخ نیما که تاثیرات مثبتی بر سودآوری شرکت ها دارد، همچنان در فضای رکودی به سر می برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام چهارمین روز کاری هفته مشابه روزهای گذشته، کم جان و کم رمق آغاز کرد و این در حالی است که هرچه به ساعات انتهایی بازار نزدیک شدیم، رفته رفته بر میزان عرضه های افزوده شد.

گفتنی است سیاست نزدیک سازی نرخ نیما به نرخ ارز در بازار غیر رسمی، یکی از تغییر رویکردهایی است که می تواند اثرات مثبتی در بازار سرمایه داشته باشد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 7 هزار و 700 واحدی به 2 میلیون و 88 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی 2500 واحدی به ارتفاع 668 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «فولاد» و «وغدیر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «زاگرس»، «خاور» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «فولاد»، «خگستر» و «ذوب» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «خنور» و «شصدف» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 20 شهریور ماه 1403، مبلغ 3 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 75 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز 267 نماد در محدوده مثبت و 190 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 231 نماد در محدوده مثبت و 131 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما