شناسهٔ خبر: 68582428 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تابستان پر از حاشیه برای پرسپولیس؛ از جدایی ویرا تا ناکامی در جذب ماتزاری

تابستان پرسپولیس پر از حاشیه و اتفاقات ناگوار بود. جدایی اوسمار ویرا، جدایی ستارگان تیم و ناکامی در جذب ماتزاری، از جمله مهم‌ترین حوادثی بود که سرخپوشان را تحت تاثیر قرار داد.

صاحب‌خبر -

باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تابستان امسال روزهای عجیبی را پشت سر گذاشت و مدیریت این باشگاه نتوانست رضایت هواداران را جلب کند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در شرایطی به عنوان قهرمانی بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر دست پیدا کرد که یک هفته بعد از این افتخار، اوسمار ویرا، سرمربی برزیلی این تیم در شرایطی که گفته می‌شد قرارداد خود را تمدید خواهد کرد، جدا و راهی بوریرام تایلند شد.

بعد از جدایی ویرا، سه مهره کلیدی سرخ‌پوشان یعنی علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر نیز از این تیم جدا شدند و لباس تراکتور تبریز را برتن کردند. عبدالکریم حسن نیز که در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ بیست و سوم به جمع سرخ‌پوشان ملحق شده بود، بعد از ۶ ماه حضور در این تیم از جمع قرمزها جدا و راهی الوکره قطر شد. علی نعمتی و وحدت هنانوف دیگر بازیکنان شاخص پرسپولیس بودند که در پایان فصل از این تیم جدا شدند تا مدیران باشگاه کار دشواری برای تکمیل کردن تیم خود در فصل جدید داشته باشند.

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس با توجه به سابقه‌ای که در جذب بازیکنان در ۲ فصل گذشته داشت، به نظر می‌رسید که این فصل نیز خریدهای جالب توجهی برای پرسپولیس داشته باشد. مرور گزینه‌های باشگاه نشانگر این موضوع بود که مدیرعامل قرمزها باز هم در تابستان سال ۱۴۰۳ برای هواداران این تیم سورپرایز خواهد داشت اما شرایط به گونه‌ دیگری پیش رفت!

بهترین سرمربی که به ایران نیامد

درویش برای هدایت سرخ‌پوشان به سراغ یک گزینه جذاب رفت؛ والتر ماتزاری. خبر توافق سرمربی مشهور جهان فوتبال ابتدا توسط جیانلوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی اعلام شد. او در ایکس نوشت: والتر ماتزاری سرمربی جدید پرسپولیس خواهد بود.

تابستان پر از حاشیه برای پرسپولیس؛ از جدایی ویرا تا ناکامی در جذب ماتزاری

با توجه به سابقه جالب توجه این مربی ایتالیایی و حضور روی نیمکت تیم‌های همچون اینترمیلان، ناپولی، تورینو و واتفورد و همچنین عملکرد این مربی شاید ماتزاری می‌توانست مشهورترین سرمربی‌ای باشد که هدایت یک تیم ایرانی را برعهده گرفته است اما در شرایطی که این مربی ایتالیایی در آستانه نشستن روی نیمکت سرخ‌پوشان بود، به یک‌باره خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس شد تا این انتقال جذاب به نام درویش رخ ندهد.

تارتار مانع حضور کاپیتان تراکتور در پرسپولیس شد

پرسپولیس بعد از فسخ جنجالی بیرانوند برای انتخاب جانشین وی به سراغ محمدرضا اخباری، سنگربان گل‌گهر سیرجان و کاپیتان سابق تراکتور رفت. سرخ‌پوشان در چندین نوبت برای جذب این دروازه‌بان با سیرجانی‌ها مذاکره و نامه‌نگاری کردند که در نهایت این انتقال با مخالفت مهدی تارتار، سرمربی گل‌گهر منتفی و در نهایت الکسیس گندوز به عنوان سنگربان جدید پرسپولیس معرفی شد.

پروسه عجیب برای انتخاب جانشین حسن

عجیب‌ترین موضوع در فصل نقل و انتقالاتی پرسپولیس جذب جانشین عبدالکریم حسن بود. باشگاه پرسپولیس که با یک مبلغ خوب موفق شد مدافع قطری خود را به فروش برساند، تقریبا بعد از ۲ ماه و گذشت ۲ هفته از رقابت‌های لیگ برتر از میلاد محمدی به عنوان جانشین وی رونمایی کرد. سرخ‌پوشان ابتدا به سراغ یحیی عطیه‌الله، مدافع ۲۸ ساله تیم ملی مراکش و باشگاه سوچی روسیه رفتند. روند مذاکرات با این مدافع نزدیک به ۵۰ روز به طول انجامید. در شرایطی که در طول این مذاکرات عطیه‌الله در ۲ مقطع به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی داد اما قرمزها همچنان در پی جذب وی بودند که در نهایت این بازیکن با قراردادی قرضی راهی الاهلی مصر شد.

تابستان پر از حاشیه برای پرسپولیس؛ از جدایی ویرا تا ناکامی در جذب ماتزاری

عطیه‌الله تنها گزینه سرخ‌پوشان در پست دفاع چپ نبود. آنها در کنار مذاکره با این مدافع مراکشی به سراغ زولت ناگی، مدافع تیم ملی مجارستان و باشگاه پوشکاش رفتند. گرچه روند مذاکرات پرسپولیس با باشگاه مجارستانی و این بازیکن مثبت پیش رفت اما در نهایت این انتقال صورت نگرفت تا سرخ‌پوشان در روند جذب یک بازیکن با کیفیت دیگر نیز ناکام باشند.

جانشینی برای ترابی جذب نشد!

جدایی ترابی قطعا موضوعی‌ست که به اذعان اکثر کارشناسان و هواداران پرسپولیس ضربه بزرگی به سرخ‌پوشان خواهد زد. درویش برای انتخاب جانشین ستاره بی‌چون و چرای سرخ‌پوشان در ۲ فصل اخیر به سراغ مهدی لیموچی، وینگر ۲۴ ساله آلومینیوم اراک رفت. روند مذاکرات با این بازیکن به خوبی پیش رفت اما در روزهای که انتظار می‌رفت این بازیکن به جمع سرخ‌پوشان ملحق شود، لیموچی با یک پیشنهاد جالب توجه از سپاهان مواجه شد و در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، از تهران به اصفهان رفت تا لباس سپاهان را بر تن کند.

با منتفی شدن حضور لیموچی، پرسپولیس در ۲ نوبت به سراغ علی قلی‌زاده بازیکن تیم ملی ایران رفت. در نوبت نخست با توجه به سرباز بودن این بازیکن حضور او در جمع سرخ‌پوشان منتفی شد اما با اعلام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و حل شدن مشکل سربازی بازیکنان تیم ملی، باشگاه پرسپولیس بار دیگر بخت خود را برای جذب این بازیکن امتحان کرد. در شرایطی که روند مذاکرات طرفین مثبت پیش می‌رفت، بعد از درخشش قلی‌زاده در ترکیب لخ‌پوزنان، مدیران این باشگاه از فروش وی امتناع کردند تا در نهایت حضور دومین گزینه پرسپولیس برای جانشینی ترابی نیز منتفی شود.

گزینه‌های جذاب در خط حمله اما بی‌حاصل

با نظر گاریدو باشگاه پرسپولیس تنها سهمیه خارجی باقیمانده خود را به پست مهاجم اختصاص داد. سرخ‌پوشان گزینه‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دادند که در نهایت به نام‌های آرون بوپندزا، مهاجم ۲۸ ساله تیم ملی گابن و امبایه نیانگ، ستاره سابق میلان و مهاجم ۲۹ ساله تیم ملی سنگال رسیدند. بوپنداز گرچه ابتدا توافقات خوبی را با سرخ‌پوشان داشت اما به دلیل برخی از حواشی از حضور در ایران منصرف و در نهایت راهی تیم الزمالک مصر شد.

تابستان پر از حاشیه برای پرسپولیس؛ از جدایی ویرا تا ناکامی در جذب ماتزاری

نیانگ را می‌توان جذاب‌ترین گزینه پرسپولیس در نقل و انتقالات امسال قلمداد کرد. بازیکنی با سابقه درخشان که مورد توجه قرمزها قرار گرفت. این مهاجم سنگالی در نخستین پیشنهاد خود مبلغی را از سرخ‌پوشان درخواست کرده بود که با سقف بودجه این تیم اختلاف فاحشی داشت. سرخ‌پوشان همچنان به مذاکره با این ستاره آفریقایی ادامه دادند که در نهایت این بازیکن دومین پیشنهاد خود را نیز ارائه داد. در حالی که سرخ‌پوشان بعد از چانه‌زنی بسیار، پیشنهاد خود را به مدیر برنامه این بازیکن ارائه دادند و منتظر پاسخ وی بودند اما به یک‌باره این بازیکن راهی مراکش شد و به تیم الویداد پیوست.

با مرور گزینه‌های سرخ‌پوشان در نقل و انتقالات تابستانی سال ۱۴۰۳ می‌توان گفت که چنانچه این بازیکنان به همراه مربی مشهور ایتالیایی در پرسپولیس حضور پیدا می‌کردند، رضا درویش می‌توانست از هواداران پرسپولیس عنوان بهترین مدیر تاریخ فوتبال ایران را بگیرد اما با شرایط موجود حالا همه چیز علیه وی شده است و حتی عده‌ای از هواداران این تیم خواستار اخراج مدیرعامل سرخ‌ها شده‌اند.

نظر شما