شناسهٔ خبر: 68579552 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس سازمان حج و زیارت:

روند ثبت نام عمره آرام و استقبال خوب است

درنشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه روند ثبت نام عمره آرام ادامه دارد، استقبال ودیعه گزاران را خوب توصیف کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، درنشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد سید عباس حسینی از تکمیل شدن ظرفیت روزهای اول اعزام های عمره خبر داد .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از پراکندگی در ثبت نام زائران ، افزود: با تلاش صورت گرفته هزینه سفر عمره با توجه به افزایش قیمت بلیط هواپیما و هزینه ها  درعربستان ، نرخ مناسب وقابل قبولی است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به صف انتظار حدود 5 میلیون و 700 هزار نفری ودیعه گزاران عمره به گفتگوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی برای تامین هواپیمای مورد نیازاین عملیات و به جلسه ای که قرار است برای حل مسایل هواپیمایی گذاشته شود، اشاره کرد. 

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نواب از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که با توجه به سوالات مبتلا به مردم ، اطلاع رسانی در مورد برنامه ریزی های مجموعه حج و زیارت برای سفرهای عمره را دراولویت قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با غیر سازنده خواندن برخی نکات مطرح شده در دستورالعمل جدید عربستان و اعلام محدودیت های جدید در حج ، تصریح کرد: از خادمین ضیوف الرحمان انتظار می رود در اعلام این نکات که نه درحدیث و نه درکتب دینی و ... اشاره شده است همه موارد سنجیده شود چرا که انتشار سخن باید منطقی باشد تا مورد پذیرش واقع شود. 

وی با بیان اینکه حج برای همه مسلمانان است و قبلا هم گفته ایم از اندیشه های متفکرین جهان اسلام باید برای حج استفاده و کمک گرفته شود، تاکید کرد: برنامه های ایران اسلامی در حج در راستای آیات الهی، اندیشه های قرآنی، دفاع از مظلوم و هم شناختی مسلمانان است.

این جلسه با گزارش غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت  و  نصراله فرهمند مدیرعامل موسسه عمره سعادت در باره اقدامات و پیگیری های انجام شده در کشور میزبان و آمادگی ها برای اعزام معتمرین ادامه یافت و تصریح شد که مقدمات کار در بخش اجرا برای اعزام زائران و عوامل مهیا شده است و مشکل جدی وجود ندارد. 

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی بخشی از نوآوری های فرهنگی در حج 1403 را برشمرد و سپس آقای دکترسید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در باره خدمات ارائه شده به زائران و مواکب ایرانی که درمانگاه فعال دراربعین امسال داشتند، گزارش داد.  

این جلسه با گزارش سعید کوزه گران مدیرکل پذیرش و اعزام عتبات عالیات درباره اعزام های پنج ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل و دلایل کاهش و افزایش تعداد زائران اعزامی دربرخی استان ها و یاسر نباتی مدیرکل دفتر راهبردی و نظارت بر امور کارگزاران  در باره برنامه های سازمان حج و زیارت به منظور ارتقای دانش و بینش کارگزارن عمره و ضوابط و آیین نامه های اعزام پایان یافت.

به گفته نباتی تعداد زیادی از کارگزاران ، مدیران کاروان و هتل ها و عوامل اجرایی در این طرح ارزیابی و 220 دفتر خدمات زیارتی نیز به تعداد دفاتر زیارتی فعال در حوزه عمره افزوده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز با توجه به گزارش مقایسه ای ارائه شده درخصوص تعداد زائران پنج ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل به  بررسی های صورت گرفته در سفرهای استانی اشاره کرد و از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که ضمن برگزاری وبینار با مسئولان دفاتر نمایندگی این سازمان در استان ها روند اعزام ها به عتبات آسیب شناسی گردد و تدابیر لازم برای فعال شدن هرچه بیشتراستان هایی که عملکردشان ضعیف بوده است به سرعت اندیشیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما