شناسهٔ خبر: 68578546 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی مرکز ملی رقابت:

وظیفه مرکز ملی رقابت مقابله با رویه‌های ضدرقابتی است

سمیه رسولی

سخنگوی مرکز ملی رقابت بابیان اینکه گستره اختیار و وظیفه مرکز تمام اقتصاد کشور است، گفت: شان تاسیس این مرکز برای مقابله با رویه های ضد رقابتی و تسهیل رقابت در اقتصاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سپهر دادجوی توکلی سخنگوی مرکز ملی رقابت در نشست برخط تنظیم گری و سیاست گذاری در رقابت گفت: موضوع رقابت و مقابله با انحصار یک موضوع جهانی برای اقتصاد است که تقریباً تمامی کشورها با ساختارهای متفاوت در حوزه اجرا به آن پرداخته و سعی در تسهیل آن در اقتصاد خود دارند.

وی افزود: در ایران شأن تأسیس شورا و مرکز ملی رقابت، تحقق فصل نهم اصل ۴۴ قانون اساسی است که به صراحت برای مقابله با رویه‌های ضد رقابتی و تسهیل رقابت در اقتصاد دغدغه مند است.

توکلی ادامه داد: این نهاد نوپا که تنها یک دهه از عمرش می‌گذرد اکنون عزم خود را جزم کرده تا با جهشی شایسته ماهیت اصل ۴۴، بتواند به رقابتی تر شدن این اقتصاد انحصار زده کمک کند که تقویت مناسبات بین المللی و استفاده از تجربیات دیگر اقتصادها یکی از همین راهکارهاست.

سخنگوی شورای رقابت گفت: کمتر نهادی قادر است با چنین سرعتی و عمقی با نهادها و سازمان‌های هدف مانند آنکتاد، سازمان همکاری‌های شانگهای و متناظرین آن در دیگر کشورها ارتباط مؤثر داشته باشد که نشست حاضر خروجی یکی از همین مراودات است.

وی حضور چهره‌های شاخص در این نشست را دلیلی بر کارآمدی اینگونه ارتباطات دانست و اظهار کرد: متأسفانه نزد افکار عمومی در سال‌های گذشته به خوبی از ظرفیت‌های این نهاد شبه قضائی با اختیارات گسترده و توان کارشناسی مؤثر، تنها در موارد محدودی مانند خودرو صحبت شده است که این تلقی در حال اصلاح است چرا که گستره اختیار و وظیفه این شورا تمام اقتصاد کشور است.

تکمیل می‌شود…

نظر شما