شناسهٔ خبر: 68578336 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

روایت سایت ای‌اف‌سی از رقبای استقلال و پرسپولیس

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی، به دور اول از مرحله گروهی لیگ نخبگان پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، زمان زیادی تا آغاز رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا باقی نمانده و تیم‌های استقلال و پرسپولیس باید به مصاف الغرافه و الاهلی عربستان بروند. در همین خصوص، سایت AFC به گزارشی درخصوص دیدارهای دور اول پرداخته و نوشته است:

بهترین 24 باشگاه فوتبال آسیا هفته آینده در صدر اخبار قرار خواهند گرفت، چرا که اولین بازی‌های فصل 2024-2025 لیگ نخبگان، از روز دوشنبه 16 سپتامبر آغاز می‌شود.

علاقه‌مندان به فوتبال در قاره می‌توانند منتظر 12 دیدار هیجان‌انگیز در دور اول از مجموع هشت دور مرحله گروهی باشند. این سیستم جدید برای اولین‌بار در مسابقات باشگاهی تحت نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اجرا می‌شود.

این مسابقات شامل دو لیگ است که هرکدام از آن‌ها 12 تیم از منطقه غرب و شرق آسیا را شامل می‌شوند. هر تیم با هشت رقیب مختلف از منطقه خود در چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه بین 16 سپتامبر 2024 تا 19 فوریه 2025 روبه‌رو می‌شود.

تیم الغرافه قطر، که هفت بار قهرمان لیگ داخلی شده، از مرحله مقدماتی به دور گروهی راه یافت و در دهمین حضور خود در رقابت‌های قاره‌ای به تهران سفر خواهد کرد تا مقابل استقلال ایران، قهرمان نه‌باره لیگ داخلی، بازی کند. استقلال که برای سیزدهمین‌بار و اولین‌بار از سال 2021 در سطح قاره‌ای ظاهر می‌شود، در دیدار اول خود در ساعت 21:30 به مصاف الغرافه خواهد رفت. استقلال پیش‌تر در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2010 یک پیروزی و یک تساوی مقابل این تیم به دست آورده است و امیدوار است تا با شروع مسابقات، دومین پیروزی خود را در این رقابت‌ها کسب کند.

تیم الاهلی عربستان که سه بار قهرمان لیگ داخلی شده و در سال 2012 به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده، پس از آخرین حضور خود در سال 2021، برای سیزدهمین‌بار در این رقابت‌های قاره‌ای حضور خواهد داشت. این تیم آماده می‌شود تا برای پنجمین‌بار با تیم پرسپولیس ایران روبه‌رو شود. پرسپولیس که با 16 قهرمانی در لیگ ایران رکورددار است و در دو فینال قاره‌ای (2018 و 2020) حضور داشته، برای دوازدهمین‌بار در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کند. پرسپولیس در دیدارهای گذشته مقابل الاهلی دو برد و یک تساوی به دست آورده است و این دیدار در ساعت 21:00 به وقت محلی در جده برگزار خواهد شد.

نظر شما