شناسهٔ خبر: 68576728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی:

یادواره «لاله های روشن»در ۴۲۷ مدرسه آذربایجان غربی برگزار می شود

ارومیه- رییس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی از برگزاری یادواره شهدای دانش آموز تحت عنوان«لاله های روشن» در ۴۲۷ مدرسه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر اسلام پرست ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در استان ۷۷۷ دانش آموز شهید داریم، افزود: متأسفانه تاکنون در معرفی و تبیین جایگاه دانش آموزان شهید استان تاکنون کمتر کار شده است در نظر داریم با برگزاری یادواره شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه و بین نسل جوان تبیین کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا از مهرماه یادواره لاله‌های روشن در ۴۲۷ مدرسه استان و ۱۸ یادواره نیز در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

اسلام پرست خاطرنشان کرد: در پایان این یادواره به صورت تجمیعی اجلاسیه ۷۷۷ دانش آموز شهید استان در آبان ماه امسال در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری پویش همدلی با کودکان غزه، برگزاری اردوی یک روزه دانش آموزی، برگزاری مسابقات تیراندازی، انشا و مقاله نویسی از دیگر برنامه‌های این اجلاسه است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی از چاپ و انتشار ۲۰ تا ۳۰ کتاب در قطع پالتویی در خصوص شهدای شاخص دانش آموز خبر داد و افزود: همچنین سه کتابچه نیز در مورد شهدا دانش آموز با همکاری بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در دست تهیه است.

اسلام پرست با اشاره به تهیه مستند در خصوص دانش آموزان شهید استان اظهار کرد: در این راستا دو مستند در مورد زندگی نامه دو شهید و شهیده به نام‌های بهمن جهانی و محبوبه آجرفروش در دست تهیه است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور شمال‌غرب نیز افزود: سهمیه استان برای اعزام به این اردوها بیش از ۴۰ هزار نفر است که نیمی از این سهمیه طی مرداد و شهریور ماه امسال اعزام و مابقی سهمیه نیز طی مهر و بهمن ماه اعزام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ایثار و شهادت همواره به عنوان یکی از بالاترین ارزشهای انسانی مورد توجه بوده که باید این فرهنگ به نسل نوجوان و جوان منتقل شود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ارمغان باارزشی است که این فرهنگ ضامن امنیت ملی است.

اسلام پرست با اشاره به جنگ نرم و برنامه‌ریزی دشمن برای اثرگذاری بر اذهان نوجوانان و جوانان اظهار کرد: ضروری است تمامی مسئولان اهمیت ویژه‌ای به هویت بخشی و ارائه الگوهای عملی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

نظر شما