شناسهٔ خبر: 68572875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گفتگو با طالبان برای اخراج مهاجران پذیرش نشده در آلمان

کمیسار امور مهاجرت دولت آلمان اظهار داشت این کشور در حال بررسی گفتگوی مستقیم با طالبان برای اخراج بیشتر مهاجران پذیرش نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «یواخیم استمپ» کمیسار امور مهاجرت دولت آلمان اظهار داشت گفتگوی مستقیم با طالبان برای اخراج بیشتر مهاجران افغان، یکی از گزینه‌های برلین است.

وی با اعلام این موضوع افزود آلمان «علاقه جدی به بازگرداندن» مهاجران پذیرفته‌نشده افغان دارد.

دولت آلمان با طالبان روابط رسمی ندارد، با این حال، این کشور اخیراً برای نخستین بار از زمان بازگشت طالبان به قدرت 28 مجرم افغان را به افغانستان اخراج کرد.

«سهیل شاهین» رئیس دفتر طالبان در قطر تأیید کرد آلمان دراین‌باره مستقیماً با طالبان مذاکره نکرده‌، بلکه گفتگوها با میانجیگری قطر صورت گرفته است.

به گزارش «اشپیگل»، «فریدریش مرز» رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان، بزرگترین اپوزیسیون حکومت، نیز از گفتگوهای مستقیم با طالبان برای اخراج اتباع افغانستان حمایت می‌کند.

پیش از این نیز رسانه‌های آلمانی گزارش دادند وزارت خارجه این کشور درخواست طالبان را برای بی‌اعتبار کردن خدمات سفارت و کنسولگری تحت کنترل دیپلمات‌های نظام جمهوریت در برلین و بن پذیرفته است.

بر اساس گزارش «دویچه‌وله»، برلین طی یک اطلاعیه رسمی خطاب به وزارت خارجه حکومت طالبان محدود شدن خدمات به کنسولگری افغانستان در مونیخ را که با طالبان همکاری دارد، پذیرفته است.

انتهای پیام/.

نظر شما