شناسهٔ خبر: 68572640 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

رای الیوم:

تکذیب ادعاهای رژیم اشغالگر در گزارش رادیو استرالیا

تحقیقات رادیو ای‌بی‌سی استرالیا نشان دهنده کذب ادعاهای رژیم اشغالگر درباره حوادث هفتم اکتبر و حملات مقاومت به شهرک نشینان است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم، تحقیقات رادیو ای‌بی‌سی (ABC) استرالیا نشان می دهد ارتش اسرائیل روز هفتم اکتبر سال گذشته از پروتکل هانیبال استفاده کرد که به کشته شدن شماری از اسرائیلی ها منجر شد. جنبش حماس این تحقیقات را سند دیگری دال بر کذب ادعاهای رژیم اشغالگر دانست.


پروتکل یا ساز و کار هانیبال، دستورالعملی نظامی است که به ارتش اسرائیل اجازه می دهد دست به حملاتی برای جلوگیری از به اسارت در آمدن نظامیان اسرائیلی بزند که ممکن است جان آنها را به خطر بیندازد. تل آویو ادعا می کند روز هفتم اکتبر از این ساز و کار استفاده نکرده است.


در این تحقیقات که پایگاه رادیو ای‌بی‌سی استرالیا نتایج آن منتشر کرد آمده است ارتش اسرائیل روز هفتم اکتبر برای آن که حماس نظامیان این رژیم را به اسارت در نیاورد از پروتکل هانیبال استفاده کرده است.


عمر شِورونی یکی از نجات یافتگان از حمله تانک اسرائیلی به یک منزل در شهرک بئیری در روز هفتم اکتبر گفت «می دانیم که دستکم یک نفر بر اثر اصابت راکت کشته شد.»


براساس گزارش ای‌بی‌سی‏، سه تن از نزدیکان شورونی در حالی که در سمت دیگر شهرک پنهان شده بودند، کشته شدند. به گفته شورونی، شمار دیگری از اسرائیلی ها نیز هستند که هنوز نمی دانیم و شاید هیچ وقت هم ندانیم چه کسی آنها را کشته است.


جنبش حماس با صدور بیانیه ای در واکنش به نتایج این تحقیقات اعلام کرد این تحقیقات مهر تایید دیگری بر بسیاری از گزارش های منتشر شده است که در آنها بر کشته شدن دهها شهرک نشین اسرائیلی در چارچوب رویکرد جنایتکارانه این رژیم تاکید شده است.


روزنامه هاآرتص اسرائیل ژوئیه گذشته گزارش داد ارتش اسرائیل دستور استفاده از ساز وکار هانیبال را داده است که بر اثر آن بسیاری از اسرا هدف تیراندازی نیروهای اسرائیلی قرار گرفته اند، حتی اگر هدف اصلی تیراندازی نبوده اند.


حماس افزود این تحقیقات بار دیگر کذب ادعاهای رژیم اشغالگر را درباره حوادث هفتم اکتبر که هدف از آن تخریب وجهه مقاومت و ملت فلسطین برای توجیه جنایات نسل کشی علیه مردم نوار غزه است، ثابت می کند.

 

 

انتهای پیام /ی.ح/26

نظر شما