شناسهٔ خبر: 68564645 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پیش‌بینی طلای کیتکو برای هفته معاملاتی جدید

منبع: اکوایران

اقتصادنیوز: نظرسنجی طلای کیتکو نشان می‌دهد احساسات کارشناسان بازار به سوی کاهش قیمت فلز زرد سوق پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، نظرسنجی هفتگی طلا در کیتکو نیوز نشان‌دهنده اختلاف نظر در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا است. کارشناسان صنعت به‌طور کلی بدبین هستند، در حالیکه سرمایه‌گذاران خرد همچنان خوش‌بین باقی مانده‌اند.

به نوشته کیتکو، دارین نیوسوم، یک تحلیل‌گر ارشد بازار، معتقد است که طلا به دلیل روندهای نزولی و عدم اقدام فوری فدرال رزرو، در کوتاه‌مدت کمی کاهش خواهد یافت. فیلیپ استریبل از Blue Line Futures نیز همین نظر را دارد و خاطرنشان می‌کند که سطح قیمت 2550 دلار به ازای هر اونس، سقف افزایش قیمت طلا است، اگرچه یک چرخه طولانی کاهش نرخ بهره می‌تواند در نهایت قیمت‌ها را افزایش دهد.

برعکس، ادریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management، صعودی باقی مانده است. او به گزارش بازار کار ضعیف‌تر از انتظار آمریکا و کاهش احتمالی نرخ بهره در جلسه آینده فدرال رزرو به عنوان دلایلی برای افزایش طلا اشاره می‌کند.

خبر مرتبط
نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز یکشنبه ۱۸ شهریور 1403/ افزایش قیمت طلا و سکه

اقتصادنیوز: امروز قیمت دلار مبادله ای با افزایش ۰.۰۱ درصدی، از ۴۹,۳۴۸ (چهل و نه هزار و سیصد و چهل و هشت ) تومان به ۴۹,۳۵۶ (چهل و نه هزار و سیصد و پنجاه و شش ) تومان رسید.

مارک لیبوویت، یک حامی طولانی‌مدت طلا، معتقد است که بازار ممکن است شاهد افت کوتاه‌مدت باشد؛ با این احتمال که طلا بین 200 تا 300 دلار کاهش یابد. کوین گری، رئیس Phoenix Futures and Options، تأکید می‌کند که جهت بازار به اندازه کاهش نرخ بهره بعدی فدرال رزرو، چه 0/25 درصد چه نیم درصد، بستگی دارد. او همچنین خاطرنشان می‌کند که یک افت قابل توجه در قیمت‌های طلا ممکن است منتفی نباشد، زیرا می‌تواند سرمایه‌گذاران ضعیف را حذف و یک پایه سالم‌تر برای بازار فراهم کند.

این هفته، 14 تحلیل‌گر در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند و نتایج نشان‌دهنده تغییر قطعی در احساسات به سمت کاهش قیمت فلز زرد بود. تنها چهار کارشناس، یا 29 درصد، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالیکه 7 تحلیل‌گر، یعنی 50 درصد، معتقدند که طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت. سه کارشناس باقی‌مانده، یا 21 درصد، پیش‌بینی کردند که این قیمت فلز گران‌بها در هفته آینده تثبیت خواهد شد.

در همین حال، 177 رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو ثبت شد. دقیقا 100 معامله‌گر خرد، یا 57 درصد، انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. تنها 29 نفر، یا 16 درصد، انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد، در حالیکه 48 پاسخ‌دهنده، که 27 درصد باقی‌مانده را تشکیل می‌دهند، معتقدند که شاهد ادامه تثبیت قیمت‌ها در هفته آینده خواهند بود.

کیتو

نظر شما