شناسهٔ خبر: 68562846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۶۰۰ برگ سند تک برگی مالکیت برای مدارس اردبیل دریافت شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تاکنون ۶۰۰ برگ سند تک برگی مالکیت برای مدارس استان اردبیل دریافت کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به پروژه عظیم بازگشایی مدارس در 10 روز آینده اظهار کرد: با برگزاری مانور بازگشایی مدارس در آستانه سال تحصیلی سعی کردیم تا ایرادات و اشکالات واحدهای آموزشی و مدیریت مدارس را برطرف و خود را مهیای شروع سال تحصیلی با شعار «همه با هم یک صدا برای ایران قوی و مدرسه قوی» مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: در قالب 9 کارگروه و مساعدت معاونت‌های مختلف سعی داریم تا در 2 هفته باقیمانده ایرادات و اشکالات را در واحدهای آموزشی برطرف و با نونوار کردن فضاهای آموزشی میزبان دانش‌آموزان در روز اول مهرماه باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: قطعا با شروع سال تحصیلی هیچ کلاس بدون معلم و هیچ دانش‌آموز بدون کتاب نخواهیم داشت و مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان، کلاس‌بندی، توزیع کتب درسی، صدور ابلاغ معلمان و سایر اقدامات انجام شده تا یک سال تحصیلی کم دغدغه‌ای را در اول مهرماه رقم بزنیم.

صفری افزود: در دولت سیزدهم رتبه‌بندی بیش از 18 هزار و 703 معلم استان به سرانجام رسید تا بعد از توقف 12 ساله طرح رتبه‌بندی معلمان، این پروژه با تخصیص 85 هزار میلیارد تومان به سرانجام رسیده تا این یادگار دولت سیزدهم در اذهان افکار عمومی به یادگار بماند. کمتر از 40 معلم داریم که رتبه‌بندی آنها به دلایل مختلف به تأخیر افتاده که در حال رفع این مشکل با بررسی پرونده در هیأت‌های ممیزی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به کمبود 2 هزار و 100 معلم در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: این کمبود را با اضافه تدریس برای معلمان رسمی و سایر نیروهای خدماتی و حق‌التدریس برطرف کردیم و طی 2 روز آینده نقل و انتقالات خارج از استان و داخل استان به اتمام رسیده و ساماندهی همه معلمان را برای مدارس و شروع سال تحصیلی به صورت کامل شاهد خواهیم بود.

صفری بیان کرد: در این سه سال 205 معلم در مقطع ابتدایی، 235 معلم در شاخه دبیری و 430 معلم ورزش و بهداشت جذب مدارس استان شده و به همین ظرفیت جذب معلمان مورد نیاز در حال انجام است. دانش آموز فاقد کلاس و یا ثبت نشده در سطح استان نداریم و صد درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف انجام شده و ایرادات و اشکالات احتمالی نیز طی روزهای آینده با تلاش مدیران رفع و توزیع کتب درسی به صورت کامل در مدارس و هنرستان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در دولت سیزدهم توسعه متوازن رشته‌های فنی و حرفه‌ای را شاهد هستیم به طوری که هدایت دانش‌آموزان به هنرستان‌ها از 36 درصد در این دولت به 45 درصد افزایش یافته و این ظرفیت تا 50 درصد قالب ارتقا است.

صفری از آمادگی افتتاح مدرسه دارالفنون و سایر واحدهای آموزشی مجهز شده برای شروع سال تحصیلی خبر داد و گفت: 90 کلاس درس در هفته دولت و شروع سال تحصیلی به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آماده افتتاح شده و در کنار آن ارتقای سیستم گرمایشی 780 مدرسه، رنگامیزی، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و سایر فعالیت‌ها را شاهد بودیم. در این سه سال بیش از 150 میلیارد تومان تجهیزات مدارس ارسال و 65 مدرسه شبانه‌روزی نیز نوسازی شده، 159 مدرسه نیز در قالب یک‌هزار کلاس درس با طرح شهید عجمیان در مرحله زیباسازی، شاداب‌سازی، مناسب‌سازی و بهسازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل برچیده شدن مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز، استقرار نظام دوری، راه‌اندازی کودکستان‌های متعدد، اجرای 63 برنامه مدون برای ارتقای توانمندی مدیران مدارس و افزایش مراکز یادگیری و کاهش اختلالات به 25 مرکز و صدور سند مالکیت به تعداد 600 برگ برای واحدهای آموزشی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

صفری خاطرنشان کرد: 25 برنامه نیز در طول سال تحصیلی با همراهی مدیران مدارس با هدف ارتقای کیفی واحدهای آموزشی و ارتقای نمرات دانش‌آموزان انجام می‌شود که با دقت بیشتر این برنامه‌‌ها رصد خواهد شد.

انتهای پیام/131/

نظر شما