شناسهٔ خبر: 68560543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تصاویری از ویتنام پس از طوفان قدرتمند «یاگی»

رسانه‌های محلی ویتنام تصاویری از آثار مخرب طوفان قدرتمند «یاگی» را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، رسانه‌های محلی ویتنام تصاویری از پیامدهای مخرف طوفان قدرتمند «یاگی» در استان کوانگ‌نین را منتشر کردند.

به‌دنبال ورود ابرطوفان «یاگی» به شمال ویتنام، دست کم ۱۴ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۱۷۰ تن نیز مصدوم شده‌اند.



مقامات ویتنام با اشاره به کاهش شدت این طوفان، درباره بارندگی شدید ناشی از آن هشدار داده‌اند. این طوفان که مقامات ویتنامی آن را یکی از طوفان‌های قدرتمند یک دهه اخیر در این کشور خوانده‌اند، باعث قطع برق بیش از سه میلیون نفر در شمال این کشور شده است.

به گفته مقامات، شدت طوفان تاکنون به مزارع کشاورزی که حدود ۱۱۶ هزار و ۱۹۲ هکتار آن را برنج و میوه تشکیل می‌دهد، خسارت وارد کرده است. همچنین در پی بسته شدن چهار فرودگاه، صدها پرواز لغو شدند.

این طوفان با سرعت بیش از ۱۴۹ کیلومتر بر ساعت عصر دیروز وارد استان‌های سواحل شمالی ویتنام شد و پیش از آنکه از شدتش کاسته شود، حدود ۱۵ ساعت بی‌وقفه بخش‌های شمالی این کشور را درنوردید.

سازمان هواشناسی ویتنام باران‌های شدیدی را در استان‌های شمالی و مرکزی این کشور پیش‌بینی کرده و نسبت به جاری شدن سیل در مناطق پایین‌تر از سطح دریا هشدار داده است. ابرطوفان یاگی پیش از ورود به ویتنام، در چین جان سه نفر را گرفت و حدود ۱۰۰ تن دیگر را مصدوم کرد.

نظر شما