شناسهٔ خبر: 68560519 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

عالم اهل سنت:

رسیدگی به فقرا از ویژگی های اصلی امام زین العابدین (ع) بود

مدیر دارالعلوم سراوان عنوان کرد: سیدنا امام زین العابدین ابن حسین بن علی (ع) در پی خدمت به خلق خدا بود و اخلاص عجیبی داشت ، به خصوص در انفاق و رسیدگی به فقرا و مستمندان که مایحتاج آنها را خود حمل می کرد و بصورت ناشناس تحویل می داد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در جمع طلاب سراوان بیان کرد: الله متعال نیکوکاری را دوست دارد؛ اگرچه با یک سخن و کلمه تحسین باشد، بخصوص اینکه تعاون با ستمدیده و مظلوم باشد. الله متعال می‌فرماید که در راه نیکی و پرهیزکاری یکدیگر را یاری و پشتیبانی کنید و در راه تجاوز و ستم و دشمنی، تعاون و پشتیبانی نکنید و از گرفت و عذاب و عقاب پروردگار بترسید که مجازات الله تعالی شدید و سخت است.

وی افزود : محبوبترین مردم نزد الله متعال کسانی هستند که به دیگران نفع می رسانند ، برای حل مشکلات دیگران تلاش و چاره جویی می کنند ، حتی که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود: اینکه من قدمی را بردارم برای برآوردن حاجت شخصی، برایم بهتر از یکماه اعتکاف در این مسجد است.

مدیر دارالعلوم سراوان عنوان کرد: سیدنا امام زین العابدین ابن حسین بن علی رضی الله عنهم در پی خدمت به خلق خدا بود و اخلاص عجیبی داشت ، به خصوص در انفاق و رسیدگی به فقرا و مستمندان که مایحتاج آنها را خود حمل می کرد و بصورت ناشناس تحویل می داد. وقتي شب فرا مي‌رسيد كيسه‌های مواد غذایی را بر دوش می كشيد و بدون آن كه كسي ايشان را بشناسد بر در خانه نيازمندان تقسيم مي‌كرد ، هنگاميكه ایشان از دنیا رحلت کردند و مردم دیدند خبری از این کمکها نیست ، دانستند كه آن مرد نيكوكار علي بن الحسين بوده است و هنگام غسل میت آثار كبودي ناشي از حمل غذا برای فقرا، در پشت وي نمايان بود.

وی تصریح کرد: کسیکه نیاز و حاجت برادر مسلمان خود را برآورده سازد الله تعالی حاجت و نیاز او را برآورده می سازد.

نظر شما