شناسهٔ خبر: 68559808 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

چگونه جلو مبلی را با فرش و مبلمان ست کنیم؟

در این مقاله قصد داریم شما را برای ست کردن کامل جلومبلی با فرش و مبلمان راهنمایی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، زمانی را تصور کنید که مهمان‌ها به خانه شما آمده اند و قصد دارید پیش دستی و چاقوی میوه خوری را روی جلومبلی قرار دهید. حالا اگر یکی از مهمان‌ها از شما سوال کند راستی چرا رنگ جلومبلی با فرشتون ست نیست، چه جوابی به آن می‌دهید؟

یکی از نکاتی که همیشه در خرید میز جلومبلی فراموش می‌شود ست کردن آن با رنگ فرش و مبلمان چون در پذیرایی و نقطه کانونی قرار دارد و اگر رنگ نامتناسبی باهم داشته باشند کاملاً به چشم می‌آید.

بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را برای ست کردن کامل جلومبلی با فرش و مبلمان راهنمایی کنیم.

روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون به چه صورت است؟

قبل از هرچیز به طور خلاصه باید بدانید که روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی به بررسی تأثیر رنگ‌ها بر احساسات، حالات روحی و رفتار افراد می‌پردازد. در اصل رنگ‌ها می‌توانند تأثیرات متفاوتی بر روان و انرژی محیط داشته باشند به همین دلیل در ست کردن رنگ فرش و جلومبلی هم باید با آن آشنایی داشته باشید.

رنگ‌های مکمل

در ابتدا باید بدانید چه رنگ‌هایی مکمل هستند مثلاً قرمز و سبز، آبی و نارنجی، زرد و بنفش مکمل هم هستند. این رنگ‌ها در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار دارند، رنگ‌ها کنتراست بالایی ایجاد می‌کنند و زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند، یکدیگر را تقویت می‌کنند.

رنگ‌های متضاد هم به رنگ‌هایی اشاره دارد که کنتراست بالایی با هم دارند، اما لزوماً مکمل نیستند مصلا رنگ‌های تیره و روشن، گرم و سرد و همچنین رنگ‌های با اشباع بالا و پایین نیز می‌توانند به عنوان رنگ‌های متضاد در نظر گرفته شوند.

چگونه جلو مبلی را با فرش و مبلمان ست کنیم؟

استفاده از هماهنگی رنگی

برای این کار مبلی بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که با رنگ فرش و مبلمان همخوانی داشته باشند. مثلاً یکی از روش‌های این است که می‌توانید رنگ جلو مبلی را از طیف رنگی مشابه مبلمان یا فرش انتخاب کنید تا فضا یکپارچه‌تر به نظر برسد.

مثلاً اگر رنگ فرش شما رگه‌های سفید و طوسی دارد، می‌توانید رنگ جلومبلی را نیز سفید انتخاب کنید. مثلاً جلومبلی طرح آریا یکی از طرح‌های خاص برند النسی است که هم می‌تواند با فرش‌هایی به رنگ روشن ست شود و هم با اجزای مبلمان و دکوراسیون چوبی. برای خرید میز جلومبلی دیدن مشخصات آن می‌توانید وارد وبسایت شوید.

استفاده از تضاد رنگی

اگر می‌خواهید جلوه‌ای متفاوت و جذاب ایجاد کنید، می‌توانید جلو مبلی را در رنگی متضاد با فرش یا مبلمان انتخاب کنید. این روش به خصوص در فضاهای مدرن و مینیمال جذابیت دارد. مثلاً اگر فرش شما با رنگ‌های ساده در رنگ‌های سفید، مشکی و طوسی است، جلومبلی شما می‌تواند یک جلو مبلی مدرن با صفحه‌ای از شیشه شفاف و پایه‌های فلزی مشکی. شیشه شفاف به حفظ حس باز و روشن فضا کمک می‌کند و پایه‌های فلزی مشکی با طرح فرش همخوانی دارد.

چند مثال از ست کردن فرش، مبلمان و جلومبلی

مثال ۱:

مبلمان: مبل‌های کلاسیک با پارچه‌ای به رنگ کرم یا بژ با جزئیات چوبی به رنگ قهوه‌ای تیره.

فرش: فرش دستباف ایرانی با طرح سنتی و رنگ‌های گرم مانند قرمز، زرشکی و قهوه‌ای.

جلو مبلی: اگر قصد خرید میز جلومبلی را دارید یک میز چوبی کلاسیک به رنگ قهوه‌ای تیره با پایه‌های منبت‌کاری شده و سطحی از شیشه یا چوب براق که با جزئیات چوبی مبلمان و رنگ فرش هماهنگی دارد.

مثال ۲:

مبلمان: مبلمان راحتی با روکش‌های طرح‌دار یا مخملی در رنگ‌های متنوع مثل سبز زمردی، زرد خردلی یا آبی فیروزه‌ای.

فرش: فرشی با طرح‌های بوهمین و رنگ‌های پرانرژی مثل صورتی، نارنجی و آبی.

جلو مبلی: یک میز چوبی ساده با رنگ طبیعی چوب یا سفید، که به دلیل سادگی‌اش به خوبی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع فضای بوهمین ترکیب می‌شود.

مثال ۳:

مبلمان: مبل‌های راحتی با پارچه‌های کتانی به رنگ‌های سفید یا آبی روشن.

فرش: فرش بافت طبیعی (مانند جوت یا حصیر) با رنگ بژ یا کرم.

جلو مبلی: یک میز چوبی روشن با طرح ساده و خطوط طبیعی یا حتی یک میز ساخته شده از تنه درخت. این ترکیب حس و حال طبیعی و آرام فضای ساحلی را تقویت می‌کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما