شناسهٔ خبر: 68555370 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

محرومیت مرد پرتغالی به یک شرط دو ماه می‌شود

قانونی که ساپینتو را به نیمکت استقلال نزدیک کرد!

در صورتی که ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم استقلال شود، بعد از گذشت دو ماه از محرومیتش می‌تواند به نیمکت استقلال برگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، به دنبال تنش های ایجاد شده از سوی ریکاردو ساپینتو در فینال جام حذفی کمیته انضباطی این مربی را محکوم به 4 ماه محرومیت و 10 درصد جریمه از مبلغ قراردادش کرد که به نظر این رای از سوی کمیته استیناف هم تایید شده است و اصلا شاید به دلیل جدایی این مربی از استقلال اعتراضی به این رای صورت نگرفته باشد.

در صورتی که اعتراضی هم به این رای نشده باشد، در حال حاضر امکان اعتراض به رای وجود ندارد، به این خاطر که باشگاه استقلال 7 روز فرصت داشت با اعتراض پرونده را به کمیته تجدید نظر یا همان استیناف ببرد. اما بر اساس قانون ریکاردو ساپینتو با گذشت نیمی از محرومیتش یعنی دو ماه می‌تواند برای نیم باقی مانده از کمیته انضباطی درخواست بخشش یا تعلیق محرومیتش داشته باشد. در چنین پرونده هایی به خصوص برای محرومیت های طولانی مدت تجربه ثابت کرده کمیته انضباطی بعد از اخذ جریمه رای به تعلیق نیمه باقی مانده می دهد. به خصوص اگر خاطی زمانی که نیمی از محرومیتش سپری می شود، تخلف جدیدی را مرتکب نشده باشد.

باشگاه استقلال در تلاش برای جذب ریکاردو ساپینتو است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در ساعات آینده او را به عنوان سرمربی جدید خود به جای جواد نکونام معرفی خواهد کرد.

1798902

ریکاردو ساپینتو در یک فصل پر تنش در استقلال در حالی که باشگاه 7 ماه به اعضای کادر فنی و بازیکنان خود پرداختی نداشت و پشت سر هم مدیر عامل عوض می کرد، قهرمان سوپر جام شد و عنوان تهاجمی ترین تیم لیگ برتر با 52 گل زده را به خود اختصاص اما در فتح جام قهرمانی لیگ برتر و هم چنین جام حذفی ناکام ماند.

زدن 7 گل به تیم تراکتور و 6 گل به تیم هوادار از جمله بازی های پر گل استقلال با رهبری ریکاردو ساپینتو بود. مربی ای که فصل گذشته هم به همراه تیم آپوئل در قبرس هم قهرمان لیگ برتر شد و هم عنوان تهاجمی ترین تیم لیگ برتر این کشور را به خود اختصاص داد.

او در شروع بازی با استقلال سیستم 3 دفاعه را برای بازی برگزید اما بعد از شکست در بازی اول در برابر سپاهان با دو گل در نیمه دوم بازی با ملوان سیستم استقلال را به 3-3-4 تغییر داد و در این بازی بود که استقلال با نتیجه 3-1 برنده شد و تا پایان با همان سیستم پیش رفت.

بر اساس خبرهای رسیده او برای بازگشت به تیم استقلال ابراز تمایل کرده است و باید دید چه اتفاقات جدیدی در این خصوص رخ می‌دهد.

نظر شما