شناسهٔ خبر: 68555018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان:

ظرفیت شناسی قرآنی در سنین پایین مورد توجه قرار گیرد

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های قرآنی استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت شناسی قرآنی در سنین پایین مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از پوستر «هماوری قرآنی آلاء» در رشت اظهار کرد: قرآن کتاب آسمانی و هدایت گر است و باید به نقطه نقطه آن پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مأنوس بودن بزرگان با قرآن بیان کرد: توفیقات و تالیفات بسیاری از بزرگان بر گرفته از آیات قرآن و تدبر و تأمل به این کتاب الهی است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه قرآن دریچه علم و دانش است، گفت: هر کسی با قرآن محشور باشد، علم و دانش بر اندیشه اش متبلور می‌شود.

وی با اشاره به ابعاد گسترده قرآن ستیزی در دنیا افزود: دشمن به اعجاز و اثرگذاری قرآن پی‌برده است و به همین دلیل مدام این کتاب الهی را مورد بی مهری قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ضرورت تربیت جامعه قرآنی، به تشریح ویژگی‌های مربیان قرآنی پرداخت و بیان کرد: متولیان و مربیان قرآنی باید ویژگی صورتی و سیرتی داشته باشند.

فلاحتی با بیان اینکه مربی باید دارای ظاهر و باطن قرآنی باشد، گفت: کسی که با قرآن ارتباط معنایی دارد باید تمام وجنات، رفتار و گفتارش قرآنی باشد تا در جامعه اثر بگذارد.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در جامعه افزود: کسی که ریشه قرآنی داشته باشد به سختی در مسیر انحراف و کج روی قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های قرآنی استان تاکید کرد و ادامه داد: گیلان دارای ظرفیت‌های قرآنی ناشناخته و نهان فراوانی است که باید مورد شناسایی و واکاوی قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ظرفیت شناسی قرآنی در سنین پایین مورد توجه قرار گیرد، گفت: اولویت گذاری برای شناسایی ظرفیت‌های قرآنی در سنین پایه و کودک و نوجوان در گیلان ضرورت دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی فاصله گیری از قرآن و دین افزود: ۹۵ درصد ول انگاری‌های فرهنگی و بی‌حجابی جامعه به دلیل فاصله گیری با دین و قرآن است.

نظر شما