شناسهٔ خبر: 68554788 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«راجا راندیر سینگ» رئیس شورای المپیک آسیا شد

فریبا جلیل خانی

چهل و چهارمین نشست مجمع عمومی شورای المپیک آسیا درحالی برگزار شد که در پایان این نشست راجا راندیر سینگ به عنوان رئیس جدید شورای المپیک آسیا انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و چهارمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا به میزبانی هند برگزار شد و راجا راندیر سینگ از هند به عنوان تنها نامزد، با آرای قاطع به ریاست شورای المپیک آسیا انتخاب شد.

راجاراندیر سینگ ۷۷ ساله با ۴۴ رأی از ۴۵ رأی برای یک دوره چهار ساله به عنوان رئیس شورای المپیک آسیا انتخاب شد. هفدهم تیر سال ۱۴۰۲ بود که انتخابات شورای المپیک آسیا در بانکوک تایلند برگزار و شیخ طلال الفهد وحسین المسلم هر دو از کویت برای ریاست OCAکاندیدا بودند که در نهایت شیخ طلال با ۲۴ رأی به عنوان رئیس جدید شورای المپیک آسیا انتخاب شد و حسین المسلم نیز با ۲۰ رأی در رده دوم قرار گرفت اما پس از چندی IOC به انتخابات شورای المپیک آسیا ورود و نتایج آنرا نپذیرفت و رأی به برگزاری مجدد آن داد تا شورای المپیک آسیا با سرپرستی راجا راندیر سینگ هندی به فعالیت خود ادامه دهد که در نهایت وی امروز به عنوان تنها کاندیدای پست ریاست شورای المپیک آسیا به عنوان رئیس OCA برای یک دوره چهارساله انتخاب شود.
گفتنی است انتخابات فوق بر اساس اساسنامه جدید شورای المپیک آسیا که قبلاً در تایلند به تأیید مجمع عمومی و اعضا رسیده است برگزار شد.

نظر شما